Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Julekarakterene dine (skrytetråd)


Anbefalte innlegg

Hvordan kan man pugge seg til gode karakterer i matte og fysikk? Det oppstår jo nye situasjoner og problemstillinger hele tiden. Man må jo alltid tenke logisk, sette opp opplysningene systematisk, mekke på noen formler og bruke dem til å finne de ukjente verdiene. Dette er standard prosedyre i nesten alle oppgaver. Det man evt. pugger står jo formelsamlingen. I fysikk og matte tror jeg det handler mer om å se sammenhenger enn pugging.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ENG 1102 - Fonetikk: C (litt skuffa over denne)

EXFAC03-SPR: Ikke bestått (som forventet - lurer på hva strykprosenten er her...)

PED 1101- Motivasjon og læring: Bestått

 

Jeg venter fortsatt på resultatet fra ENG Oversettelse.

 

EDIT: På PED var det bare bestått/ikke bestått som karakter. Jeg tror nok det var en "sterk" bestått... ;)

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Jeg fikk 4.7 i snitt.

 

På musikk teoriprøven vi hadde før jul fikk jeg 5, på prosjektet vårt før jul fikk vi sterk 4. Men i boka fikk jeg 4. Jeg har en følelese av at de ser på fjordårets karakterer. Bruker musikk lærerne å se på gamle karakterer og dømme utifra dem?

5329626[/snapback]

Ja. Du får ikke 6'er hvis du bare har 1'ere fra før, selvom du har jobbet for en sekser. Det er i hvert fall ofte slik, det har vi blitt fortalt.

Lenke til kommentar
EXFAC03-SPR: Ikke bestått (som forventet - lurer på hva strykprosenten er her...)

5329164[/snapback]

 

Er så utrolig glad for at jeg hadde Ex.Fac som en del av PSY1001 og ikke som et enkeltstående fag. Hører at det var mange som mislikte det faget. Det virker dog som om snittet var relativt høyt (jeg har snakket med 4 stk og de fikk enten A eller B).

Lenke til kommentar
EXFAC03-SPR: Ikke bestått (som forventet - lurer på hva strykprosenten er her...)

5329164[/snapback]

 

Er så utrolig glad for at jeg hadde Ex.Fac som en del av PSY1001 og ikke som et enkeltstående fag. Hører at det var mange som mislikte det faget. Det virker dog som om snittet var relativt høyt (jeg har snakket med 4 stk og de fikk enten A eller B).

5331638[/snapback]

 

Her er det altså snakk om den ExFac'en som vi har på språklinja. Altså fonetikk, fonologi, semantikk, pragmatikk, retorikk, morfologi + + + + + +.

 

Jeg snakket med 7-8 stykker rett etter eksamen, og samtlige hadde ikke peiling på svaret til den 1. oppgaven. Ingen kunne huske å ha hatt noe undervisning i det. (Det såkalte "samarbeidsprinsippet".) Jeg leita det opp etter eksamen, og det stod beskrevet på én side i boka.

 

Yay!

Lenke til kommentar

Jah, her er lista mi:

 

Obligatoriske fag

Kristendoms-, religions-, og livsynskunnskap: 5

Norsk hovedmål, skriftlig: 4

Norsk, muntlig: 5

Matematikk: 4 (Merknad: Svak)

Engelsk, skriftlig: 5

Engelsk, muntlig: 5

Samfunnsfag: 5

Natur- og miljøfag: 5 (Merknad: Sterk)

Kunst og håndtverk: 4

Musikk: 5

Heimkunnskap: 4

Kroppsøving: 4 (Merknad: Sterk)

 

Tilvalgsfag

Tysk, skriftlig: 6

Tysk, muntlig: 5

 

Orden/Atferd

Orden: G

Atferd: G

 

Fravær

0 dager, 0 timer.

 

Merknader

(Ingen)

 

SNITT: 4,71

 

Har hørt at man så og si alltid slapper av i første del av niende klasse, så jeg tar dette med knusende ro. Men det er uansett det beste jeg har fått likevel. :w00t:

Lenke til kommentar
Lars, ja, fysmat har vanskelig matte, men hva tror du egentlig de gjør på vanlige matematiske studieretninger?

5319731[/snapback]

De regner vel matematikk?

 

En kamerat av meg går andreåret dataing. på HiST og landet en B på matteeksamen selv om han ikke hadde bedre enn 4 i 3MX. I mine øyne betyr tidligere karakterer utrolig lite når man bytter skoletype (ung.skole -> VGS -> universitet/høyskole).

5319854[/snapback]

 

 

Ja, de regner matematikk, og den er nok en god del hakk værre enn de fagene som er standard i fysmat.

 

Hva skolen betyr vet jeg lite om, for meg bygger det på interesse for faget.

Jeg går i klasse med folk som både fikk 6 på vgs, men strøk på uni, nesten det samme motsatt også.

5322068[/snapback]

 

Hva? Sier dere at det er hipp som happ hvilken karakterer man får på vgs? Jeg hadde toppkarakter i matte på ungdomsskolen, og har også toppkarakter fra 2MX og 2FY. Hvis jeg vil studere matte og fysikk videre, har ikke forkunskapene da noe å si i forhold til hvordan man gjør det på universitetet?

5327540[/snapback]

Jeg gikk opp fra 4,7 eller noe sånt i 10. til 5,3 ut fra VK2. På universitetet har ikke dette hatt så mye å si, og det kreves masse lesing for å få en god matematikkarakter for meg. Det er helt motsatt av foregående år. Har ikke fått resultatet på matematikkeksamen enda, men jeg blir ikke overrasket om jeg får D eller E.

Lenke til kommentar
dere klager over GK og VK1 matte? Prøv IB high level matte. I løpet av 2 år skal vi lære matte tilsvarende VK1 til første året på universitet... og eksamen er på to deler. 90 poeng på hver del, ca 15 oppg (ink a,b,c,d etc) på del 1 og 6-7 enda større oppgaver på del 2. Og vi får bare 1 og en halv time på hver del. Fikk 6 i matte på ungdomsskolen, henger såvidt med nå...

 

poenget er: hvis du liker matte og tror du har talent/sansen for det, så forsett med det, ellers er det like greit å slutte med. Å jobbe hard med matte virket kanskje i ungdomsskolen, men på videregående er det forskjellig.

5317715[/snapback]

 

Jeg gikk opp i nesten alle fag da jeg begynte på VGS :)

Lenke til kommentar

Har bare fått igjen norsk-tentamen som jeg fikk 4sterk på. Ellers tur jeg at jeg har gått ned betraktelig i karakterene siden jeg begynte på videregående. Får vell 2 i matte og naturfag, som jeg hadde 4 i på ungdommskolen, 4 i norsk og engelsk er helt OK, får vell 3 i økonomi og 5 i gym. Får vente til januar for å se hvordan det har gått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...