Gå til innhold

"Det har varit tungt och grått.."


Dirty^Dog

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes også skiene skulle vært med, eller så kanskje et enda mere "close up" av en sliten atlet. :)

Dessuten ble det vel for mye "tomrom" bak løperen. Jeg tror du hadde fått bedre bevegelse hvis løperen hadde beveget seg innover i bildet. Dette hadde du fått til i en sving som kurver motsatt vei.

Ellers så liker jeg absolutt gråtonevalget. Framhever det du beskriver i tittelen.

Lenke til kommentar

Ikke ofte jeg kommer med bildekritikk her på forumet, men jeg skal gjøre et forsøk til tross for svimmelhet og sykdom.

 

Positivt:

- Blikket og utstrålingen personen gjør (tungt, blodslit, men fyren ser fokuserer på målet sitt).

- Stemningen med svart/hvitt.

- Deilig følelse av "høyhastighetsfilm" (høy iso/filter i PS) som i gamle dager hadde et flott og "deilig" kornmønster som fremhever stemningen i svart/hvitt!

 

Negativt:

- "Widescreen"-sladdene over og under bildet virker skjeve (eller er det jeg som ser feil pga svimmelhet? :blush:)

- Skulle gjerne sett hele personen med ski og det hele, men samme komposisjon i bildet.

- Ser ut som bildet er ørlite skjevt ned mot høyre (eller var det bare meg igjen?)

 

 

Håper det ikke ble alt for mye "slakt". Du skal være fornøyd med bildet som det er, men som sagt har det litt å gå på før det blir et MEGET bra bilde du kan være skikkelig stolt av.

 

 

/R

 

 

EDIT: Bildet hadde gjort seg bedre uten sladdene over og under. Liker mye bedre trange utsnitt enn slike sladder :)

 

 

EDIT 2: Hva er så galt med "korn" eller "støy"? Plastic fantastic bilder tar seg oftere dårligere ut enn bilder med litt "liv" i gjør. Denne støy-hypen som går over landet for tiden er skikkelig plagsom :tease:

Endret av ru-barma
Lenke til kommentar

Takk for kommentarer!

 

Skiene kommer nok aldri med. Slik ser orginalbildet ut:

 

P1013607.jpg

 

Noen andre forslag til forbedringer utfra orginalbildet?

 

Slik ser bildet ut uten de svarte partiene (som absolutt var ujevne!) og litt trangere komp.

 

northgarden_vasatest4.jpg

Trykk for større versjon.

 

Ellers har jeg valgt å ta med mye "tomrom" bak løperen med vilje.. Synes det hadde tatt bort litt av effekten hvis man ikke hadde sett den lange veien som forsvinner i bakgrunnen :)

Endret av Dirty^Dog
Lenke til kommentar

Jeg liker bildet veldig godt. Personen ser sliten ut, og vi ser av veien at han er ute på langtur.

 

Utvilsomt så burde bildet ha vært speilvendt! Jeg synes det så mange ganger bedre ut. Bildet kunne også ha vært lysere, da vil korningen vises bedre, noe jeg tror ville ha forsterket bildet.. Prøv også å klone bort bila som vi ser i det fjerne, den er kun et forstyrrende element.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...