Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen skrur seg av/Fjerning av Razespyware


Anbefalte innlegg

Hallo!

:huh:

Kom hjem sendt og skulle en tur på internet. Min pc ligger i deler, så jeg lånte dama sin, en gammel AMD. Når jeg starta den opp lasta den windows fint, altså at den diagole progress-baren, men når den ska gå inn i "velg-bruker", skrus skjermen av. Prøvde flere ganger uten hell. Bytta skjerm, ingen forskjell.

Prøvde sikkermodus, det fungerte. Der kjørte jeg Avast antivirus, Ad-aware og Spybot, men de finner ingenting. Har også kjørt systemoppretting.

For ei uke siden, da jeg sist brukte denne pcen, merket jeg at et spy-ware program hadde lagt seg som skrivebord, svart bilde med noe warez pess skrevet over.

 

Tenkte kanskje det var et driver problem. Pcen har et gammelt mx440 kort tror jeg og nforce2. Men jeg finner ingen slike drivere å fjerne i Legg til/Fjern programmer.

 

Noen som har peiling? Vil helst unngå formatering, som ble gjort noen mnder tilbake.

Endret av bucketofcack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Lasta ned nye drivere til skjermkortet, og da funka i hvertfall skjermen.

Som jeg as tidligere ligger det et virus/-trojan eller noe på datan. Det heter razespyware. Legger seg som skrivebordsbakgrunn og sier jeg må betale for å få den bort. Det skjer ikke.

Prøvd ad-aware og spybot som sagt, men de finner ingenting. Noen som har vært borti lignende?

Lenke til kommentar
"RazeSpyware is a bluff. Delete it easily by going to control-panel - display - settings -display prperties. Uncheck the Security box and then delete it. The red window then disappears for good

"

5326839[/snapback]

 

Ble ikke klokere av dette..

Hvor fant denne infoen?

 

EDIT:

Ok, fortsatt i julesteming;)

Fant dette, det hjalp meg:

Right-click on the desktop,

select Properties,

Desktop tab,

Customize Desktop,

Web tab,

Delete security (or anything else than "My Current Home Page").

 

Funka fint det.

Endret av bucketofcack
Lenke til kommentar
brukte en liten ting kalt Google.

Finner ofte en del info der..

5339515[/snapback]

 

Du har jo ikke peiling!! Hva er vitsen med å svare da? Er så lei sånne idioter som deg at det er helt sjukt. Tipper du leste denne posten, søkte på goolge etter razespyware, klippa og limte og svarte meg med bare pess!

Ser btw at du er reg forholdsvis nylig, 1300 innlegg!! HAHAHA! get a life...

 

Noen som har erfaring med fjerning av Razespyware? Er det programmer som fjerner det automatisk? Har prøvd med hijackthis!, men jeg vet jo ikke hvilke filer som skal slettes der. Konge med svar som gir meg annet enn ekstrem voldstrang..

Lenke til kommentar
Du har jo ikke peiling!! Hva er vitsen med å svare da? Er så lei sånne idioter som deg at det er helt sjukt. Tipper du leste denne posten, søkte på goolge etter razespyware, klippa og limte og svarte meg med bare pess!

Ser btw at du er reg forholdsvis nylig, 1300 innlegg!! HAHAHA! get a life...

 

Noen som har erfaring med fjerning av Razespyware? Er det programmer som fjerner det automatisk? Har prøvd med hijackthis!, men jeg vet jo ikke hvilke filer som skal slettes der. Konge med svar som gir meg annet enn ekstrem voldstrang..

5346803[/snapback]

 

Det burde være ganske logisk, men å skjelle ut folk som prøver å hjelpe, gjør ikke akkurat at andre vil bruke tid og energi på deg. Ta deg en ny tur gjennom retningslinjene og nettiketten, og lær deg litt om normal folkeskikk mens du er i gang.

 

Tråden stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...