Gå til innhold

Program for å gjennopprette tapt data og partisjon


Frekk

Anbefalte innlegg

Kjørte Partition Magic for å flytte ledig plass fra en partisjon til en annen (fra D: til C:(system). Midt under prossesen gikk det galt. D-partisjonen står nå kun oppført som PqRP logical, og filene som lå der finner jeg ikke. . Den var i utgangspunktet formatert i NTFS filsystem.

 

Finnes det noe bra program for å hente frem data igjen? Behøver jeg en ekstra disk for å kopiere eventuelt tapte data dit, eller kan jeg rett og slett gjennopprette partisjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Getdataback, easy recovery pro osv. kan finne fram tapte data. Men det er kanskje mulig å redde partisjonen med data via pmagic. Har du vært i kontakt med deres support?

 

Ellers en oppfordring: bruk aldri partition magic igjen! (det gamle skrapet)

Jeg og mine bekjente har brent oss så mange ganger med dette søppelprogrammet at vi skulle vel ha gått til søksmål mot produsenten.

Acronis Disk Director er derimot et meget bra program som jeg kan anbefalle

Lenke til kommentar

Min erfaring er at Getdataback og Easy Recovery ikke klarer å hente 100% gode data fra partisjoner ødelagt av PM.

Prøv heller å redde hele partisjonen med Acronis Disk Director.

 

PM er, som 'modellmakt sier', gammelt skrap. Det fungerte greit under win98, men er et høyrisikoprogram under XP.

Ta et søk i forumet og se hva programmet har forårsaket.

Endret av bobafett
Lenke til kommentar
Min erfaring er at Getdataback og Easy Recovery ikke klarer å hente 100% gode data fra partisjoner ødelagt av PM.

Prøv heller å redde hele partisjonen med Acronis Disk Director.

Det er riktig, det. Skulle kanskje vært mer presis i innlegget over. Jeg har også klart å redde partisjoner med Disk Director forresten

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
Min erfaring er at Getdataback og Easy Recovery ikke klarer å hente 100% gode data fra partisjoner ødelagt av PM.

Prøv heller å redde hele partisjonen med Acronis Disk Director.

Det er riktig, det. Skulle kanskje vært mer presis i innlegget over. Jeg har også klart å redde partisjoner med Disk Director forresten

5314257[/snapback]

 

Takk for alle svar. En kamerat hadde et program som heter WinHex. Fungerte fint det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...