Gå til innhold

Win-PVR 150, problemer med lyd.


Penol

Anbefalte innlegg

Har nylig fått i hus det nevnte tvkortet, og er strålende fornøyd bortsett fra en (nokså viktig) ting : jeg mangler lyd fra parabolkanalen. Ut fra min Nokia 9802s tuner bruker jeg en rf-splitter, ut/inn på den splitteren går vanlig antenne (for tv2,nrk) og en rf-kabel (vanlig antenne kabel) inn på mitt tv-kort.

 

Jeg får lyd og bilde på alle kanalene fra den vanlige antennen, men kun bilde fra signalet som kommer fra paraboltuneren. Et kjapt søk med google forteller meg at jeg ikke er den eneste med lydproblemer med dette kortet.

 

Jeg bruker Happauges eget program WinTv for å se/ta opp tv med. Jeg har prøvd ChrisTv og SageTv-recorder (der fikk jeg ikke bilde engang) med samme resultat (ingen lyd fra parabolen). Bruker Win XP.

 

Noen som kan hjelpe meg litt videre?

Endret av Penol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv PVR-250 og har det samme problemet når jeg prøvde å koble til en videospiller. Til vanlig kabel-TV fungerer det helt fint, men ikke med video...

 

Jeg har merket det på enkelte kanaler at jeg får bilde, men ikke lyd. Men hvis jeg søker videre finner jeg som regel kanalene flere ganger, da med lyd. Hvorfor vet jeg ikke. Men anntar du allerede har søkt igjennom det som er.

 

Synd at kortet skal være sånn egentlig, for ellers er jo kortet helt fint.

Lenke til kommentar

Jeg har søkt flere ganger, men ingen av de gangene jeg finner parabolsignalet er det lyd. Bildet er perfekt men ingen lyd.

 

Edit : Jeg kan høre lyden veldig svakt hvis jeg skrur lydstyrken opp på nesten max, men den er veldig ullen og for lav til at det går a å høre noe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I tillegg kan du prøve med kabelen fra paraboldekoderen rett inn i kortet. Splittere er designet for å 'splitte' et signal, ikke sette sammen.

 

Slikt kan fungere, men dersom begge kablene inneholder informasjon på samme frekvens blir det forstyrrelser.

Endret av joebush
Lenke til kommentar
Hjelper det å redigere kanalstillingen ved å finjustere frekvensen den er satt til?

 

Jeg tenkte at autostillingen stoppa ved et bra bilde, men at ikke lyden kom helt frem.

5419637[/snapback]

 

 

Har prøvd å fininnstille uten bedring med lyden.

 

Men jeg skal prøve det andre du sa (uten splitter) når jeg kommer hjem i dag. Grunnen til at jeg bruker splitter er at jeg skal kunne se på en parabolkanal på soverommet (det går en kabel fra splitter og inn til soverommet).

Lenke til kommentar
Hjelper det å redigere kanalstillingen ved å finjustere frekvensen den er satt til?

 

Jeg tenkte at autostillingen stoppa ved et bra bilde, men at ikke lyden kom helt frem.

5419637[/snapback]

 

 

Har prøvd å fininnstille uten bedring med lyden.

 

Men jeg skal prøve det andre du sa (uten splitter) når jeg kommer hjem i dag. Grunnen til at jeg bruker splitter er at jeg skal kunne se på en parabolkanal på soverommet (det går en kabel fra splitter og inn til soverommet).

5426439[/snapback]

 

Å, fikk inntrykk av at du brukte en splitter for å koble sammen signalet fra kabel og signalet fra parabolboksen, e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...