Gå til innhold

Aktivering ikke godkjent , cd-key brukt for mye..


Anbefalte innlegg

Hei

 

Endelig hadde jeg fått mitt nye lydkort , hovedkort og harddisk.

 

Satt alt sammen og var glad for å endelig installere drivere osv , men så kom jeg på . Jeg tar windows update first jeg så er jeg sikrett :cool: . Jeg fikk oppdatert litt pga automatisk oppdatering via SP2.

 

Men når jeg skulle "Geunine sjekke" windows pga jeg skulle ha ned resten av de andre oppdateringene . Så ville den at jeg skulle aktivere windows først.

 

 

Jeg skulle til å aktivere men fikk dette :

 

untitled3am2.th.jpg

 

 

Er dette ren faenskap fra microsoft sin side , at de må "charge" en person for ny cd-key etter så så mye den har blitt registrert igjennom aktivering :mad: ?

 

 

Har også prøvd med telefon men de godkjente ikke den , kjøpte windows her :

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303199&cks=SER

 

 

 

Hva skal jeg gjøre nå ?

 

Dette tollererer jeg ikke , altså når jeg betaler for en lisens så skal den være min ganske lenge synes jeg :thumbdown:

 

 

Håper jeg kan få svar fra dere :thumbup:

 

 

 

EDIT : bildet er i 640x et eller annet oppløsning så det er vel ikke helt lesbart :p

Endret av gamerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skulle nesten trodd at Microsoft ønsker at brukerne sine skal piratkopiere produktet sitt når de holder på slik.

Tja, Microsoft er vel ikke verre enn Adobe i så måte om jeg ikke tar helt feil. Men, normale privatbrukere har ingen ting å klage over når det gjelder aktivering. Kursmateriale er tidvis et mareritt, med (så langt) inntil 14 PCer (virtuelle sådanne) som må aktiveres, over telefon. Det er mindre hyggelig.

Lenke til kommentar

Har du kjøpt en OEM-utgave av Windows eller en fullversjon. Ut fra din beskrivelse ser du ut til å være en OEM-utgave. Denne er sterkt knyttet til 1. maskin den er installert på (kan ikke flyttes) men er også billigere enn normal-utgaven. Ut fra hva du har byttet på maskinen din er dette å oppfatte som en ny maskin.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Min winxp OEM, hadde jeg installert og aktivert. Jeg utskifta så hovedkort og CPU

 

Ringte til Microsoft og sa at jeg hadde hatt computeren til reperation, og at jeg nå ikke fik lov til å registrere online.

 

Ingen problemer i det.

 

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...