Gå til innhold

Druids - Selvfølgelig Eiete


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Største fordelene med druid i mine øyne er a) at vi har leather armor, varer i alle fall litt lenger ved aggrogain (dire bear er også kjekt å ha når det går ille), b) at vi har combat-ressurect, som er veldig kjekk under bosser når det blir et feilskjær her eller der, og c) heal-spellen Regrowth, som, i tillegg til å ha en critsjanse på 55% (ikke alltid positivt) healer litt med en gang og litt etter hvert, veldig kjekk når en ikke vil ha to tonn med aggro men likevel få heala litt.

 

Dessverre er det flere ulemper enn fordeler med druids, synes jeg. Heal-spellene våre bruker for mye mana, og de gjør også ganske mye aggro i forhold til hva vi kan fjerne med talents.

 

Feral combat er i utgangspunktet en god idé, men den skjeve attribute-fordelinga gjør at det er vanskelig å gjøre god dps uten superdupert gear, og man stiller alltid i kø etter rogues, noe som gjør at det tar lang tid å bygge opp et godt feral-sett.

 

Som spellcaster er druid forferdelig mana-ineffektiv, og vi har heller ikke det store reportoaret å velge mellom. Veldig ustabil crowd-control, som for øvrig er ubrukelig i alle utenom to instances. Moonkin kalles som kjent oom-kin, fordi en druid som skal gjøre skade går tom fryktelig fort.

Lenke til kommentar

På min server har vi dratt igang en signup for å se om vi får nok druids til å ta 40 druids vs. Onyxia. Link

Blir litt lite aktivitet der nå siden enkelte av "arrangørene" har juleferie etc. pluss at mange ikke leser realm forumet så vi må mase litt ingame.

 

Er selv resto druid, og liker det veldig. Veldig mange druids som blir feral for tiden grunnet bedre feral gear og talents.

Mange bonuser ved å være druid, spesielt restoration. Får seg alltid guild, cenarion dropper hele tiden, er aldri trangt om plassen, kommer alltid inn i groups etc.

Forrige MC tur i Adamantica (som sørgelig nok ble oppløst for 2 dager siden) droppet ikke mindre enn hele Cenarion pluss 1 ekstra bracers og 1 ekstra belte.

Lenke til kommentar

Kjører 1/31/19. Fordi feral sparker bakende i både PvP og PvE, og fordi jeg må heale litt i MC, BWL og ZG. Har 4/6 champion settet, bytta ut skuldra og hjelmen med noen deler jeg synes var bedre.

 

Liker druiden min ;), den eneste charen jeg gjerne skulle ha hatt bortsett fra den må være en Fury warrior med Askhandi og slikt ;).

Lenke til kommentar
Største fordelene med druid i mine øyne er a) at vi har leather armor, varer i alle fall litt lenger ved aggrogain (dire bear er også kjekt å ha når det går ille), b) at vi har combat-ressurect, som er veldig kjekk under bosser når det blir et feilskjær her eller der, og c) heal-spellen Regrowth, som, i tillegg til å ha en critsjanse på 55% (ikke alltid positivt) healer litt med en gang og litt etter hvert, veldig kjekk når en ikke vil ha to tonn med aggro men likevel få heala litt.

 

Dessverre er det flere ulemper enn fordeler med druids, synes jeg. Heal-spellene våre bruker for mye mana, og de gjør også ganske mye aggro i forhold til hva vi kan fjerne med talents.

 

Feral combat er i utgangspunktet en god idé, men den skjeve attribute-fordelinga gjør at det er vanskelig å gjøre god dps uten superdupert gear, og man stiller alltid i kø etter rogues, noe som gjør at det tar lang tid å bygge opp et godt feral-sett.

 

Som spellcaster er druid forferdelig mana-ineffektiv, og vi har heller ikke det store reportoaret å velge mellom. Veldig ustabil crowd-control, som for øvrig er ubrukelig i alle utenom to instances. Moonkin kalles som kjent oom-kin, fordi en druid som skal gjøre skade går tom fryktelig fort.

 

ja.. teit at dere ikke kan tanke bedre enn warriors, gjøre mer skade enn mage/rogue og heale bedre enn prester.. snodige greier :p

 

poenget: det er en potet class.. kan brukes til alt, men du finner også bedre løsninger til retten ;)

Lenke til kommentar

Det verste jeg vet er å bli invitet til ett party, også spør en av medlemmene: Okay, lets get a priest now. Da klikker jeg totalt. Ser de for seg at jeg har planer om å gå gjennom hele instancen nederst på damagemeteret som en forbanna catform? Hvis jeg er feral-specced så sier jeg ifra. Jeg var i maraudon i går med en feralspecced, med mace og rette equipmenten. Vi kom oss ikke så langt, men han toppet faktisk damagemeteret! Skal sies at dette er første gang jeg har vært i et party med en skikkelig feral druid, og jeg ble imponert. I tillegg kunne han heale seg selv i bossfights osv. Nydelig! Druid>Paladin

Lenke til kommentar
Det verste jeg vet er å bli invitet til ett party, også spør en av medlemmene: Okay, lets get a priest now. Da klikker jeg totalt. Ser de for seg at jeg har planer om å gå gjennom hele instancen nederst på damagemeteret som en forbanna catform? Hvis jeg er feral-specced så sier jeg ifra. Jeg var i maraudon i går med en feralspecced, med mace og rette equipmenten. Vi kom oss ikke så langt, men han toppet faktisk damagemeteret! Skal sies at dette er første gang jeg har vært i et party med en skikkelig feral druid, og jeg ble imponert. I tillegg kunne han heale seg selv i bossfights osv. Nydelig! Druid>Paladin

5317745[/snapback]

Priest = Staminabuff + Ressurection.

 

Det har jeg lært meg å leve med for lenge sia. Har man en paladin eller shaman i party alt får det være så som så, men jeg veit i alle fall at det er mange som synes 700 ekstra helse på lvl 60 er ganske ok.

Lenke til kommentar

Skrev et lengre innlegg, men det forsvant i en feilmelding...

 

Uansett kan oppsummere.

 

Fordeler:

 

*Går ikke tom for mana (så lenge ingen fucker opp)

*combat res (hvis man er flink til å time denne kan den være like nyttig som SS og Ankh)

*thorns er kjekk å ha (20 dmg per hit taken for tanks er flott)

*skikkelig gode HoTs (regrowth + rejuv = ca. 450 hp per 3 sec med mitt gear og min spec), bruker nesten aldri noe annet enn regrowth + rejuv, så lenge jeg ikke healer MT, da blir det rejuv + healing touch (284 per 3 sec og 2,7k heal (4kish crit))

*Innervate for folk som ikke kan spille klassen sin (priest n00bs lrn2play :p) og greit hvis folk gjør noen feil og du må fyre av 6.5k mana i løpet av kort tid.

*Man har i teorien flere valg på hvordan man skal spille klassen sin (var balance i 1 måned i MC og på Onyx, top10 dmg hver gang).

*Beste buffen i spillet, den koster også lite mana (800~ mana for GoTW rank2)

*Immun til polymorph

 

Ulemper:

 

*Har ikke ooc ress, trenger en shaman/pala i 5 mannsgrupper hvis det er pug

*Litt dårligere enn priest på å heale mange samtidig (har ikke så mye å si når man bare healer 4 samtidig i raid, bare å lære seg litt timing).

 

 

Kommer ikke på så veldig mange flere ulemper egentlig.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Travelform og selv healing + bear form så man kan ta en støyt =)

 

Ellers, Feral druids de har en SYK damage bare de er rett specca og equippa og de fleste undervurderer de nok, så man kan få seg en skummel overraskelse der=)

 

Foresten hater jeg som warrior det talente eller skillen som rooter deg når du slår på druiden (Husker ikke helt hva den heter).

Lenke til kommentar
Natures grasp er det eneste jeg har med meg fra balance treet, og det rocker!

Fra feral har jeg slik at jeg reduserer shapeshift kostnad med 30%, resten i restoration treet. Men er det ikke, eller var før 1.8, noe som gjor at min neste shapeshift ble gratis?

5320062[/snapback]

 

Ikke gratis, men redusert med 60% hvis du shapeshifta innen 6 sekunder fra forrige shapeshift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...