Gå til innhold

Viewsonic VX924 VS Samsung 930BF?


Nauz

Anbefalte innlegg

Hei, nå er det snart jul og jeg skal bestille meg skjerm nå straks, det skal være en 19 tommer lcd skjerm som skal brukes til blant annet gaming, og prisen skal ikke overstige 3500kr. etter å ha lest noen tester, anbefalinger osv så er jeg fortsatt i tvil.. :hmm:

 

så, valget står mellom Samsung Syncmaster 930BF og Viewsonic VX924...

 

vilken av disse skjermene er "best" rett og slett? ser samsungen har høydejsutering noe som viewsonicen ikke har, hvor viktig er egentlig det? og hvordan er skjermen"stil inn som standar?"..

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, nå er det snart jul og jeg skal bestille meg skjerm nå straks, det skal være en 19 tommer lcd skjerm som skal brukes til blant annet gaming, og prisen skal ikke overstige 3500kr. etter å ha lest noen tester, anbefalinger osv så er jeg fortsatt i tvil.. :hmm:

 

så, valget står mellom  Samsung Syncmaster 930BF og Viewsonic VX924...

 

vilken av disse skjermene er "best" rett og slett? ser samsungen har høydejsutering noe som viewsonicen ikke har, hvor viktig er egentlig det? og hvordan er skjermen"stil inn som standar?"..

5311816[/snapback]

 

jeg og skal ha ny skjerm og klarer ikke bestemme meg

Lenke til kommentar

har på en måte litt"dragning" mot viewsonicen, hørte en gang at viewsonic hadde litt bedre farger en samsungen.. men dette er jeg ikke 100% sikker på! viewsonic en har riktig nok også 1 ms mindre, men det er vel ikke noe man merker!

men samsungen har da høyde justering noe som viewsonic en ikke har. så det er ikke lett :nei:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke prøvd Viewsonicen, så jeg har ikke noen sammenlignings grunnlag !

 

Men, jeg har vertall Samsung 930BF og jeg er strålende fornøyd. VELDIG klare og fine farger, så vidt jeg ser stemmer alle fargene overens, svart er svart, eller vertfall nesten svart osv.

 

Men, det at den har høydejustering er bare bull. For det har den ikke.

Nermeste jeg kommer høydejustering på den skjermen er vel at man "vipper" skjermen bakover. Sitter du høyt vipper du den bakover. Men, høydejustering er det vertfall ikke.

 

Så, jeg vertfall anbefaler Samsung 930BF. Ordet etterslep er "glemmesak" her. Det finnes rett og slett ikke. Hvis ikke skal du ha et meget trent øye for å se det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...