Gå til innhold

OCZ 1024MB Premier Dual Channel


Sanux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Det er dyrt i forhold til mengde og hastighet på RAMen.

5311328[/snapback]

 

Billigste tilsvarende er vel Twinmos dual for 100-lappen lavere? Så da kan jeg ikke helt fatte hvorfor du mener dette er ett dårlig tilbud?

Har disse OCZ-brikkene selv og de kjører godt over specs.. anbefales... :thumbup:

Lenke til kommentar

Billigste tilsvarende er vel Twinmos dual for 100-lappen lavere? Så da kan jeg ikke helt fatte hvorfor du mener dette er ett dårlig tilbud?

Har disse OCZ-brikkene selv og de kjører godt over specs.. anbefales...  :thumbup:

5312047[/snapback]

 

hehe takk :) tar jeg og bestiller de i morra elns.. gidder ikke idag :!:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Jeg har disse brikkene selv, men i PC4000 utførelse.

 

Stor fornøyd, kjører 2.5-3-3-7-1T på 250 mhz ddr.

5318719[/snapback]

Jeg har samme OCZ Premier Dual Channel brikker.

Har ikke prøve endre noe på RAM settings enda, da jeg

er noe usikker på hva disse kan tåle etc.

 

Kunne noen kommet med tips om hvilke BIOS settings

jeg bør prøve på RAM (evt CPU) for å yte best mulig?

På CPU kjører jeg 4 x 250 x 9 @ 1.5v = 2249.7 Mhz

 

GigabyteBIOS-2.jpg

 

My specs:

AMD Athlon 64 3000+ (Winchester) 1800@2250 Mhz

OCZ 4x512MB Premier Dual Channel PC-3200 400MHz

Gigabyte K8NS Ultra-939 nForce3 250

Zalman CNPS7000B-Cu CPU fan

Fortron 350W PSU FSP350-60PN

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Takk for tipsene..

5482043[/snapback]

 

Ironisk? :)

 

Du må nok lese litt i "manualen" om Bios-settings.. alternativt oppsøke forum for Gigabyte.. eller vente på at noen med samme HK kan gi deg "oppskriften"..

 

Dersom du vil prøve deg frem.. må du "slå av" Auto..dvs. velge "manual" for DDR Clock /Timing mode..

Kortet ditt setter automatisk DDR166 ser det ut til (2 / 1.66), men med de brikkene du har kjøpt kan du trolig kjøre (2 /2..eller 1/1... jeg aner ikke noe om akkurat ditt hk..men som regel er det intuitivt... for meg.. :) )

Så kan du prøve med forskjellige verdier for Cas, Tras,...etc... (2.5-3-3-7... 3-4-4-10.. etc).. Inntil HTT/CPU-clock 250 så kan du trygt bruke HT Freq.ratio 4x.. over det.. bør du benytte 3x (eller lavere)..

Du *må* bare prøve deg frem.. for det er ikke slik at alle hk/CPU'er/chipset/Bios-versjoner../Ram-brikker oppfører seg likt..

Du finner nok ut av det.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...