Gå til innhold

Overgang fra DVI/VGA til S-video/scart?


maggri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OVergang fra digital DVI til s-video/scart ville kreve en hardware-boks med D/A konverter og diverse.

 

Overgang fra analog DVI eller VGA til RGB-Scart er mulig, men krever at du har et skjermkort som støtter blandet h og v sync. Dvs ATI. Dessuten er det vel ikke alltid så trivielt å få det til å fungere i alle oppløsninger etc.

 

Hva er det du vil koble opp?

 

mvh

Knut

Lenke til kommentar

Jeg holder på å bygge en MCE PC, og planen er å bygge den på et hk med integrert skjermkort(ATI brikkesett) og sokkel 754 . Nå har jeg bestilt HK med TV-utgang siden jeg ikke har andre tilkoblingsmuligheter på min TV.

 

Tenkte i utgangspunktet at denne overgangen kunne vert billigere enn å kjøpe inn et nytt skjermkort med TV utgang hvis jeg hadde hatt behov for det. Høres ut som en dyr løsning det du nevnte.

 

Så nå at Nvidia har kommet med et brikkesett(6100?) men dette har ikke TV- ut så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar

Hvis du skal lage deg media senter så er det mer enn tilkoblingene som må prioriteres. Hvis du vil ha integrert grafikk ville jeg definitivt gått for et nvidia kort med 6150 chippen, siden denne byr på den beste integrerte hardware-akselerasjonen av DVD, wmv, hd etc. Dette betyr at du får bedre bilde, lavere cpu belastning.

 

Du trenger et lite program som heter PureVideo fra nvidia som inneholder selve dekoderen.

 

 

mvh

Knut Inge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...