Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fikk jeg et dødt hovedkort?


Anbefalte innlegg

Kjøte et billig brukt Socket A hovedkort, nærmere et Abit KT7 Raid.

 

Da jeg puttet på resten av tingene mine som er GF2, Duron700, 512 RAM noen harddisker og skulle kjøre boote for første gang kom det ikke et peep, men viftene surret og gikk.

 

Da strippet jeg ned alt av CPU, RAM, IDE-enheter, PCI/AGP, med bare de power/reset switch, ledsene og speaker og vifte prøvde jeg å skru den på. Akkurat samme skjedde, ikke et eneste pip om at noe er galt.

 

Er hovedkortet dødt? Hvis jeg ikke husker feil så bør et hovedkort som ikke har noen ting iallefall gi litt "feedback" med beeping om at RAM, Skjermkort, CPU osv mangler?

 

Noen lett måte for meg å finne ut hvor feilen ligger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nok en gang svarer jeg at det er lurt å prøve å resette cmos! du er da den andre av de to eneste som jeg har svart på i dag...

 

cmos er de tre pinnene som er ett eller annet sted på hovedkortet ditt. to a de tre pinnene er koblet sammen med en liten rektangulær connector. flytt denne slik at den kobler sammen den i midten og den på motsatt side av hvor den orginalt er, deretter tilbake igjen. vips! du har resettet cmos!

Lenke til kommentar
nok en gang svarer jeg at det er lurt å prøve å resette cmos! du er da den andre av de to eneste som jeg har svart på i dag...

 

cmos er de tre pinnene som er ett eller annet sted på hovedkortet ditt. to a de tre pinnene er koblet sammen med en liten rektangulær connector. flytt denne slik at den kobler sammen den i midten og den på motsatt side av hvor den orginalt er, deretter tilbake igjen. vips! du har resettet cmos!

5310672[/snapback]

 

Glemte å si at jeg hadde allerede prøvd det :) sorry...

Lenke til kommentar
nok en gang svarer jeg at det er lurt å prøve å resette cmos! du er da den andre av de to eneste som jeg har svart på i dag...

 

cmos er de tre pinnene som er ett eller annet sted på hovedkortet ditt. to a de tre pinnene er koblet sammen med en liten rektangulær connector. flytt denne slik at den kobler sammen den i midten og den på motsatt side av hvor den orginalt er, deretter tilbake igjen. vips! du har resettet cmos!

5310672[/snapback]

 

Glemte å si at jeg hadde allerede prøvd det :) sorry...

5310691[/snapback]

 

Jeg leverte tilbake et slikt kort med de samme feilene...kansje du har fått mitt gamle ^^

Lenke til kommentar
For alt du vet kan det jo være posten som har stappa det langt opp i rævva for de er så j.æ.v.l.i. treige til å levere at du kan jo lure.... :hmm:  :hrm:

5313110[/snapback]

 

Jeg prøver ikke å finne ut "hvem" som har skylden, jeg vil bare vite om det er hovedkortet eller noe hva som er defekt i systemet mitt slik at jeg kan bruke et par kroner på å kjøpe deler. Blir jo dumt at jeg kjøper haugvis av hovedkort og tilslutt finne ut at det var CPU som var defekt...

Lenke til kommentar
For alt du vet kan det jo være posten som har stappa det langt opp i rævva for de er så j.æ.v.l.i. treige til å levere at du kan jo lure.... :hmm:  :hrm:

5313110[/snapback]

 

Jeg prøver ikke å finne ut "hvem" som har skylden, jeg vil bare vite om det er hovedkortet eller noe hva som er defekt i systemet mitt slik at jeg kan bruke et par kroner på å kjøpe deler. Blir jo dumt at jeg kjøper haugvis av hovedkort og tilslutt finne ut at det var CPU som var defekt...

5313352[/snapback]

 

 

det er greit nok, det er bare at jeg må slippe ut sinne mitt til posten et sted... Bestilte en psu for en uke siden som ENNÅ ikke er blitt levert.... :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...