Gå til innhold

Fjernkontroll til Canon 350D


Anbefalte innlegg

:cry: Hei kan noen hjelpe meg??

Jeg var innom fotobutikk på lørdag og skulle handle med fjernkontroll til kameraet mitt...

Men bak disken møtte jeg en som virkelig ikke hadde peiling...

Det er to typer som er aktuelle for meg og det er RC1 og RC5...

Men jeg har ett eller annet sted hørt at den beste er RC1?!

Jeg er avhenig at bilde blir tatt med en gang jeg trykker på knappen.... Trenger ikke være så mye dall og dill på den da....

Kan noen av dere kloke hodene her inne hjelpe meg ? :blush:

Endret av bjornegil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du gjør klokt i å velge den. Er ingen fanatisk tilhenger av såkalt "original merkevare" (eg. Canon), men min erfaring er at både Canon og Nikon har en finere "glød" i blitzlyset enn 3'd party produkter. Det er kanskje bare min (feilaktige?) oppfatning. I alle fall er du sikret at en originalblitz er kompatibel med alle funksjonene i E-TTL II, og at det fungerer sømløst når du evt oppgraderer til et nyere hus i fremtiden. Canon har det med å programere om firm-waren på sine produkter over tid, og det planlegger de sikkert lang tid i forveien, slik at ikke deres egne produkter får fremtidige kompabilitetsproblemer (puh). Du får nok litt ekstra kraft hvis du kjøper f.eks. Sigma, men det trenger du strengt tatt ikke. Ledetall 42 skulle være nok til det meste, og Canons blitzer har godt rykte. Uansett åpner mange muligheter seg med ekstern blitz.

Lenke til kommentar
Tror du gjør klokt i å velge den. Er ingen fanatisk tilhenger av såkalt "original merkevare" (eg. Canon), men min erfaring er at både Canon og Nikon har en finere "glød" i blitzlyset enn 3'd party produkter. Det er kanskje bare min (feilaktige?) oppfatning. I alle fall er du sikret at en originalblitz er kompatibel med alle funksjonene i E-TTL II, og at det fungerer sømløst når du evt oppgraderer til et nyere hus i fremtiden. Canon har det med å programere om firm-waren på sine produkter over tid, og det planlegger de sikkert lang tid i forveien, slik at ikke deres egne produkter får fremtidige kompabilitetsproblemer (puh). Du får nok litt ekstra kraft hvis du kjøper f.eks. Sigma, men det trenger du strengt tatt ikke. Ledetall 42 skulle være nok til det meste, og Canons blitzer har godt rykte. Uansett åpner mange muligheter seg med ekstern blitz.

5321396[/snapback]

Takk for tipset. Da er det bare å få kjøpt meg en.. Litt lei av dårlig lys innendørs..

God Jul :w00t:

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Er ir`en i fjernkontrollen så dårlig at man må sikte rett på mottakeren, eller kan man skyte ir inn i veggen, slik at den treffer kameraet... Jeg ble veldig usikker nå om jeg skal velge Canon Fjernkontroll RC-1 eller Canon Fjernkontroll RS-60E3 Hva kan man gjøre med den snorutløseren, akkurat det samme som den trådløse eller?..Noen erfaringer? Sitter og skal bestille akkurat nå, og ser ikke annet råd en å spørre her!

Lenke til kommentar
Hva kan man gjøre med den snorutløseren, akkurat det samme som den trådløse eller?
Litt kjedelig å sitte og holde på knappen på den trådløse fjernkontrollen ved lange "bulb"-tider, samt det å passe på å ha ekstra batteri med seg til denne.

 

Snorutløseren kan låses i nedtrykt posisjon:

push2.jpg

Lenke til kommentar

Hvis du har brug for spejllås, så giver trådudløseren også bedre styr på det

 

aktiverer du spejllås + selvudløser klapper spejlet op når du trykker på trådudløseren og billedet tages 2 sekunder efter.

 

på enkelt billede eller serie med trådudløser klapper spejlet op første gang og billedet tages ved andet tryk.

 

hvis der er nogen der ikke kender spejllås, så bruges det til at forhindre spejlets bevægelser giver rystelser ved lange lukketider eller på lange afstande med meget tele

Lenke til kommentar

Jeg har en trådløs og med ledning. Den jeg har brukt mest er den med ledning faktisk. Dårlig at 350d kun har sensor foran, derfor finner jeg det mer hendig med ledning. Min anbefaling er den med ledning. Men den uten er også kjekk:)

Endret av paalwa
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...