Gå til innhold

Ny pc, men er ikke fornøyd med ytelsen! Hjelp


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny pc for 1 uke siden, trudde liksom dette oppsette skulle rocke shiten. Men neida feil IGJEN. så jeg skriker etter hjelp. :no:

 

Det begynte med at jeg skulle spelle Most Wanted, så jeg satte opp grafikken til maks, med 1200x1600. Det gikk greit, men har små "lægg" med jevne mellom rom. Det samme skjer også når jeg kjører Battlefield 2.

 

Har oppgrader alt av drivere: bios,skjermkort,hovedkort osv. Men dette hjelper ikke. Har liten mistanke om at jeg har for lite ram. Kan være!?

Har også klokket opp Cpu'n fra 3.2 til 3.5.... ingen ting hjalp. har satt den tilbake til standar(3.2)

Testet den i 3D mark også, men der fikk jeg over 6000.hmm

 

Kjører dette systemet:

Intel Pentium 4 640 3.2 GHz prosessor

Asus P5WD2 Premium, I955X, Socket-775 SATAII, ATX, Dual-GbLAN, DDR2, PCI-E

Crucial DDR2 BallistiX Tracer 1024MB CL4,PC5300,1.9V,64Megx64,240pin, 667mhz

Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo"

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ. 2 stk

+Dvd brenner,400 W osv

 

 

Håper noen av dere der ute kan gi meg noen tips.

Takk :cool:

Endret av Pro-hz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som foreslår å kjøpe AMD i stedet for, skjerp dere, han har akkurat kjøpt ny PC og har vel ikke budsjett til noe slikt, og kom med noen grunnlag når dere sier at AMD absolutt er best.

 

Har like mye minne selv på et ASUS P5LD2 kort, og kjører på middels til høy grafikk i Battlefield 2, med 40 - 50 FPS, selv om jeg ikke spiller det lenger nå.

 

Og jeg har bare 128 MB skjermkort. Ville nok fått mer minne først viss jeg var deg. Visst du har ei 1024 brikke så kjøp ei til, har du allerede 2 stk 512 ville jeg venta til jeg fikk råd og kjøpt 2 x 1024 brikker.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. likte godt han som støttet meg med pentium 4 valget.

 

Har kun 1 1024 brikke, men det er ingen ting som sier at jeg ikke kan kjøpe 2x 512 (billigere)??? Og jeg lurte også på om dere kunne gi meg noen tips på hvilken type ram jeg skal kjøpe da. Hvis jeg skal ha 2x512. Kan jeg kjøre 5300 brikke, som jeg har nå. Og kjøpe 2x512 4200 brikke?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Takk for alle svar. likte godt han som støttet meg med pentium 4 valget.

 

Har kun 1 1024 brikke, men det er ingen ting som sier at jeg ikke kan kjøpe 2x 512 (billigere)? Og jeg lurte også på om dere kunne gi meg noen tips på hvilken type ram jeg skal kjøpe da. Hvis jeg skal ha 2x512. Kan jeg kjøre 5300 brikke, som jeg har nå. Og kjøpe 2x512 4200 brikke?

 

På forhånd takk

5311760[/snapback]

 

Kjøp en likens brikke som du har fra før :)

Lenke til kommentar

Det er ramen som gjør utslaget, slik er det i alle fall på mitt system. JEg ser egentlig ikke hvorfor det må være så dyr ram, "god ram" så lenge det er mye, og rask nok. Det kan jo henne at det er det som menes. Men på mitt system, som med unntak av intel vs. amd er "likt" er det rammen som er kiip. Dvs. vil bli byttet ut på kvelden den 24.12.05. :innocent:

Lenke til kommentar

Mange som sliter med Need For Speed Most Wanted. Jeg har litt små lagg innimellom jeg å (AMD X2 4200+, 7800GTX, 2GB RAM). Tror NFSMW er dårlig skrevet eller noe slikt, veldig mange med kjempe bra pcèr som har lag :dontgetit:

 

Edit: Prøvd andre spill som er krevende for maskinen? Hvilke? Lagget det der?

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

Det er helt klart mengden ram er er problemet ditt trådstarter. Ingenting galt med typen ram, det er en god minnebrikke. Systemet du har er kjempebra! I BF2, sett ned textures til medium, og ha resten på high, så vil du nok se en kjempeforbedring i spillflyten (teksturene er det som tar opp mest minne i BF2) NFS:MW lagger uansett hvor bra pc du har, elendig kodet spill, men det sies at neste versjon av ForceWare til skjermkortet skal løse problemet evt. en opdatering til spillet.

 

Systemet ditt er finfint, bare litt synd at du ikke kjøpte AMD i steden for. Kunne fått et bedre system til samme pris, men det er jo noen som foretrekker Intel uansett:)

Lenke til kommentar

Takk for det. Har nå prøvd F.E.A.R, og der var grafikken helt rå. Ligg "lægg" når jeg begynner å spelle(5 sec), men ellers så flyter grafikken helt perfekt. Men hvis det er noen som vil svare på et spørsmål til så hadde det vært konge vettu.

 

hvis jeg skal ha mer ram. har 1200 kr, hvilken type burde jeg da velge.

 

 

Takk for alle som respekterer at jeg er Pentium fan.

 

Pentium is my friend :D

Lenke til kommentar
Takk for det. Har nå prøvd F.E.A.R, og der var grafikken helt rå. Ligg "lægg" når jeg begynner å spelle(5 sec), men ellers så flyter grafikken helt perfekt. Men hvis det er noen som vil svare på et spørsmål til så hadde det vært konge vettu.

 

hvis jeg skal ha mer ram. har 1200 kr, hvilken type burde jeg da velge.

 

 

Takk for alle som respekterer at jeg er Pentium fan.

 

Pentium is my friend  :D

5351599[/snapback]

 

Den "laggen" du merker når du går inn i spillene er 99% av tilfellene en mangel på tilgjengelig fysisk minne, så informasjonen blir "swappet" til harddisken din. Det er harddisken din som jobber de 5 sekundene, og som vi vet er harddisken den "tregeste" komponenten i en pc, med unntak av diskettstasjonen:) "Lagg" i begynnelsen når du spiller BF2 er som regel større enn i F.E.A.R. - men hvis den laggen ikke er alt for dårlig i ditt syn, er det i bunn og grunn lite som rettferdiggjør inkjøp av mer ram, rent økonomisk sett.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...