Gå til innhold

Død Netshop 259IEN, hva skjedde?


Explorer

Anbefalte innlegg

I går kveld/natt satt jeg å så film på min relativt nye (2 uker), kjære Netshop 259IEN bærbare PC.Plutselig var det et lite blink i bildet og alt ble mørkt. Maskinen slo seg ikke på, og strømforsyningen begynte å pipe/klippe (type pip-pip-pip...). Dioden oppå den som skal lyse grønn var også mørk, og et lite lysglimt på hvert pip. Når jeg dro den ut så sluttet lyden av strømforsyningen og lyset kom på som normalt.

 

PCen derimot, den var mørk og er fortsatt det. Dro ut batteriet å lot den ligge en stund helt uten strøm. Fortsatt ingen reaksjon når jeg setter inn batteriet å prøver å starte.

 

Har nå gitt opp håpet, PCen er død. Strømforsyningen tror jeg er i orden. Sannsynligvis er inngangen på maskinen kortsluttet (har vært borti andre forsyningen som gjør slikt når de blir kortsluttet).

 

Det jeg lurer på er hva som skjedde. Maskinen sto på et bord (altså, den hadde luft til viften og slikt), satt å så en episode Family Guy, skjermkortet var Go6600-kortet, prosessoren var tvinget til å kjøre på 800MHz (med Centrino Hardware Control) og 0,7V (fungerte flott og stabilt på denne spenningen og var merkbart kjøligere).

 

Skal ringe Netshop i morgen å høre hva jeg skal gjøre videre i denne saken, utrolig dumt å måtte sende den inn ettersom det blir å ta lang tid. Har masse innleveringer til skolen som skal inn rett etter ferien.. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vær glad du ikke skal sende den til Danmark for reperasjon - der tar det tydeligvis 2-3 mnd.....

 

Det er slikt som kan skje - min virker ihvertfall konge enda. :)

5310334[/snapback]

 

Samd med OC-Freak når det gjeld Danmark. Trur nok at Netshop vil trø til her.

Min 259 verkar i alle fall svært godt endå og vonar det fortsetter slik i lang tid framover; er kjempenøgd med investeringa.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Kjøp Toshiba eller Fujitsu Siemens så slipper du sånne ting; husk at du har krav på utlåns pc dersom det tar mer enn 1 uke å ha den på service.

5311190[/snapback]

 

Nå er jeg veldig spent på å høre hvorfor en saklig grunn til dette. :nei:

5311370[/snapback]

 

Det er fleire som er spent på argumentasjonen her! Det er for lettvint å hive ut slike påstandar om å kjøpe enten det eine eller det andre og så slepp ein alt trøbbel. Dette er tullprat så det rekk!

Lenke til kommentar

Vel, snakket med Netshop idag. Må sende inn PCen til dem. Blir nok litt problemer med innleveringene som ligger på harddisken, men "maskinen sa poff og ble mørk" får vel duge som forklaring. :no:

 

Ellers så var det Netshop-maskinen jeg så som passet mine behov best. Toshiba, eller Fujitsu Siemens, eller HP for den saks skyld var ikke noe alternativ da de hadde dårligere mulighet for å sette opp maskinen slik jeg ønsket.

 

Forresten en ting jeg lurer på til dere andre som har 259. Hvordan er det med batteritiden på maksinene deres? Testet min for en uke siden, kjørte med GMA900-kortet og prosessoren presset ned til 800MHz (0,700V). Satte på en stoppeklokke og jobbet litt med maskinen, lukket den i ca 10 minutter også tok den opp igjen for å se en DVD-film. Samlet ble dette ca 2 timer og 45 minutter. Da var batteriet nede i omkring 20%. Synes dette var merkelig da alt som brukte strøm (nettverkskort, skjermkort og prosessor) var slått av eller presset ned. Ifølge testen til HW så synes jeg å huske det var bortimot/over 4 timer med GMA900-kortet..?

Lenke til kommentar
Kjøp Toshiba eller Fujitsu Siemens så slipper du sånne ting; husk at du har krav på utlåns pc dersom det tar mer enn 1 uke å ha den på service.

5311190[/snapback]

 

Nå er jeg veldig spent på å høre hvorfor en saklig grunn til dette. :nei:

5311370[/snapback]

 

Det er fleire som er spent på argumentasjonen her! Det er for lettvint å hive ut slike påstandar om å kjøpe enten det eine eller det andre og så slepp ein alt trøbbel. Dette er tullprat så det rekk!

5312048[/snapback]

 

Argumentasjonen er klar; Man kan ikke få kvalitet til billigst penge slik som de pc'ene man får på de norske butikkene. Toshiba har sammen med IBM (ikke Lenovo) de siste 3 årene alltid ha lavest reklamasjons andel.

 

De er ikke et løsnings forslag, det er et tips til neste gang:)

Lenke til kommentar

Vel, skjønner statistikken her, ser det selv på jobben at Packard Bell har mye mere trøbbel med sine maskiner enn f.eks. HP eller Fujitsu Siemens, men når Netshop tilbyr en 259ien som man kan bygge selv og velge merker på både disker og ram så setter man jo sammen maskinen etter sitt behov da, det er det kun noen nettbutikker og Dell som tilbyr.

 

Hvis det er til mitt bruk f.eks., finn en maskin hos Toshiba som har:

2.0 GHz Pentium M 533Mhz

2048 MB Ram

100 GB HD

W-lan (støtter minimum b og g)

15,4" skjerm

nVIDIA 6600 grafikkort

DVD+/-RW Dual-layer

Minnekortleser (minimum: SD, MMS, MS og MS Pro)

Bluetooth

Leveres uten OS

Helst mulighet med to grafikkort sånn som 259ien!!

Tror neppe det er mulig...

Endret av datating
Lenke til kommentar

Argumentasjonen er klar; Man kan ikke få kvalitet til billigst penge slik som de pc'ene man får på de norske butikkene. Toshiba har sammen med IBM (ikke Lenovo) de siste 3 årene alltid ha lavest reklamasjons andel.

 

De er ikke et løsnings forslag, det er et tips til neste gang:)

5313697[/snapback]

 

Også min er klar; har hatt IBM Thinkpad og Toshiba og konklusjonen er foreløpig heilt klar:

 

259IEN overgår desse med solid margin både i yting og funksjon. For å underbygge litt så starta eg opp med jobb innan data og datautdanning tidleg på -80- talet og har vore gjennom det meste.

Sjølvsagt så er det ingen merke som er lytefri og heller ikkje 259- maskina. Likevel er det etter mitt skyn denne som kjem lengst fram når det gjeld teknologi og bruksområde og spesielt i denne prisklassen. Så kan vi gjerne gå inn på detaljar/ specs men det er i den vanlege brukar sin kvardag at maskina skal bevise sin kvalitet og det synes eg at 259IEN gjer med bravur.

Lenke til kommentar
Er det noen her som hadde betalt 3.000 kr. mere for akkurat samme "spec'sa" i en bærbar hvis det hadde stått Toshiba på lokket og dere visste at de hadde 2% mindre feil på sine maskiner?

5314338[/snapback]

 

Jeg vil ikke ha noe annet enn Toshiba... Grunnen er svært enkel: Det har aldri vært en eneste feil på noen Toshiba jeg har vært borti. Og det er verdt litt penger for meg iallfall.

 

Det går jo an å være uheldig med alle slags merker, men av en eller annen grunn vet jeg ikke om noen som har vært uheldige med en Toshiba maskin.

 

I tillegg har Toshibas bærbare en helt egen kvalitetsfølelse.. Ingenting som henger "litt løst", eller knirker osv.

Lenke til kommentar

Hei KrisLarsen;

 

Eg må nok dempe litt av entusiasmen din. Har ein del år arbeidd som IT- ansvarleg innan vidaregåeande opplæring og med Toshiba bærbare til elevar med behov for å bruke desse i den vanlege undervisninga og til eksamen/ prøver. Eg har ikkje tal på dei gongane maskinene har streika og gjort prøver/ eksamen til ein stor frustrasjon. Difor; aldri meir Toshiba for meg og heller ikkje til bruk i kritiske situasjonar som til dømes i eksamen- samanhang. Heretter vil eg nok heller satse på IBM- thinkpad som har vist seg svært stabile (med godt ettersyn rett nok) og ettersom IBM gjev skolar heller store rabattar på større innkjøp. Sjølvsagt ville eg aller helst ha 259IEN inn i skolen men desse er litt for kraftige maskinar for det arbeidet som den vanlege brukar har behov for.

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke ha noe annet enn Toshiba... Grunnen er svært enkel: Det har aldri vært en eneste feil på noen Toshiba jeg har vært borti. Og det er verdt litt penger for meg iallfall.

 

Det går jo an å være uheldig med alle slags merker, men av en eller annen grunn vet jeg ikke om noen som har vært uheldige med en Toshiba maskin.

 

I tillegg har Toshibas bærbare en helt egen kvalitetsfølelse.. Ingenting som henger "litt løst", eller knirker osv.

5314379[/snapback]

 

Jeg hadde en Toshiba for en stund siden jeg også, og ingen feil på den, men jeg har også solgt HP, PB og FJ pcer i to år nå og jeg tror jeg har kun solgt 2 stk HP'er som det har vært feil på og det er nok under 1% feil på de... det er veldig lite!!

Lenke til kommentar

Argumentasjonen er klar; Man kan ikke få kvalitet til billigst penge slik som de pc'ene man får på de norske butikkene. Toshiba har sammen med IBM (ikke Lenovo) de siste 3 årene alltid ha lavest reklamasjons andel.

 

De er ikke et løsnings forslag, det er et tips til neste gang:)

5313697[/snapback]

 

Også min er klar; har hatt IBM Thinkpad og Toshiba og konklusjonen er foreløpig heilt klar:

 

259IEN overgår desse med solid margin både i yting og funksjon. For å underbygge litt så starta eg opp med jobb innan data og datautdanning tidleg på -80- talet og har vore gjennom det meste.

Sjølvsagt så er det ingen merke som er lytefri og heller ikkje 259- maskina. Likevel er det etter mitt skyn denne som kjem lengst fram når det gjeld teknologi og bruksområde og spesielt i denne prisklassen. Så kan vi gjerne gå inn på detaljar/ specs men det er i den vanlege brukar sin kvardag at maskina skal bevise sin kvalitet og det synes eg at 259IEN gjer med bravur.

5314328[/snapback]

 

 

"Jeg tror (og håper) ikke 259 maskinene har mer feil enn normal om man ser bort fra mandagsmaskinene fra Danmark."

 

Akkurat det utsagnet bryr jeg som forbruker meg veldig lite om; hvor partiet med NETSHOP pc'er kommer fra skal ikke påvirke kvaliteten. Det er det vi snakker om. Toshiba har en helt unik kvalitetsfølelse. Det er ingen knirking, alt er skrudd sammen helt optimalt. De bruker kun de beste komponentene i sin utvikling; de er feks de første som bruker ddr2 på sine maskiner. Syntes dette vitner om en veldig god bedriftskultur. At man setter kvalitet i høysetet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...