Gå til innhold

SE W550i VS Nokia6230i


Gmail

Anbefalte innlegg

Hei. Dere er sikkert lei slike topicer men men.

 

 

Har nemlig ikke en anelse hva jeg skal velge. Noen erfaringer?

Har SE k700i nå, som jeg vil påstå er en møkkatelefon. Batteri og joysticken er en klasse for seg selv.

 

Har hatt Nokia 6210 før, beste mobilen jeg har hatt.

 

Derfor lurer jeg på om jeg skal gå tilbake til Nokia.

 

Nokia 6230i føler jeg er en helt ok mobil som varer, men W550i er litt mer leketøy, med mp3 osv.

 

Håper noen har noen innspill, negative og positive sider av disse mobilene.

 

PS noen andre mobiler jeg bør se på? Tenkte maks 2500-2600kr, da uten abon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har W550I.. Det er en bra mobil, men jeg har litt blandete følelser.. Den er litt stor og klumpete, men etter et par uker så ble jeg vant til den. Den er helt ok nå. Mp-3 er helt suveren, MEN det er altfor lav lyd i den. Kanskje det er noe med proppene eller med selve FW det er noe i veien med, men jeg synes ihvertfall lyden er lav.. Kan ikke spille en sang sånn skikkelig høyt slik som min minidisc kunne.. Litt skuffende. Kamera er veldig bra. Mange klagde på det men jeg synes det er bra. Man må bare justere det litt. :thumbup: Det hjelper å justere hvitbalansen. Da blir kameraet meget bra. i hvertfall etter mine øyne. Det er utrolig bra kvalitet på lyden når man snakker.. Hadde en K500I før og W550 har mye bedre lyd. Sms går tregt i begynnelsen. Litt små taster, men det venner man seg til. Skriver mld fort nå. Masse kule spill blant annet Worms.. Digg. :) Men skal du ha W550i så vent til Januar. Da kommer W600I med EDGE.

 

Veit noen når det kommer ny FW til W550 by the way? Venter utålmodig. Det er noen bugs som må fjernes. :cry:

Lenke til kommentar

Har hatt mye problemer med K700i at den er treig som juling, var ikke det da den var ny. Er W550 treig?

Hadde en K500i før en liten stund, men fikk K700 billig pga nytt abon så solgte den. Likte den bedre :)

 

Men Nokiaen virker som en ok mobil til en som ikke bryr seg om MP3 spiller og spill på mobilen? Har iPod i skuffen, bruker den aldri så tror ikke jeg bruker Mp3 på mobilen heller.

 

Skal rett og slett ha en mobil som er god å skrive SMS og ringe med. Så ett ok kamera vist jeg ser en ufo en dag

Lenke til kommentar

Ok. Da er nok ikke W550i det beste valget. Den er ikke treig. K500 som jeg hadde før var MYE treigere. Men SMS skriving går treigt for meg men det er ikke p.g.a mobilen. Jeg har nok litt for store fingre. Som sagt så er den helt suveren til å ringe med. Bra talekvalitet. Men jeg synes Nokia er litt kjedelige. Det er sånn "vanlig" mobil uten at det er noe negativt i det. Jeg vil råde deg og se på begge mobilene først. Hvis du synes vride funksjonen og taste oppsettet er greit nok så anbefaler jeg W550I. Kul mobil til liten pris. :)

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt W550i, helt klart, den gir som sagt mye og mer en 6230i gjør for pengene. Nokia 6230i er vel ikke til å klage på, men den begynner å bli litt vel gammel, kjedelig nokia telefon. SE er og blir morsom å bruke, tastene synes jeg er ganske gode, og de er ikke så små som andre telfoner. Den er ikke treig, slik som k700i. Resten av det positive er nevnt, så valget burde egentlig vært ganske klart synes jeg, men viss du er fornøyd med nokiaen så er det ingenting å klage over, men viss prisforskjellen ikke er stor syns jeg du har gjort et dårlig valg.

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noen problemer med å anbefale W550i foran N6230i. Her er litt pluss og minus, som jeg kommer på i farten...

 

+ (pluss)

 

Svært god på lyd. Lyden er meget god, både til telefonering og musikk. Radio og mp3 spiller kan kjøres i bakgrunnen, og styres via knapper. En forutsetning dersom man bruker dette mye!

 

Volumknappen har - som på W800i og K750i - 20 trinn, mot 10 som er normalt på de fleste andre telefoner.

 

Equalizer og egen bass-boost, pluss utvidet stereo-effekt.

 

Meget god radiodel, som også har RDS. Flott radio-programvare.

 

Meget god antennefølsomhet.

 

Meget god batterikapasitet.

 

Skarp og god skjerm, om enn litt liten.

 

Meget god mail-programvare.

 

Valgfri automatisk reduksjon av billedstørrelse ved sending av MMS. Det opprinnelige bildet bevares dog.

 

Husker de siste man har sendt mail/mms til.

 

Nyutviklet PC-programvare, som minner om Nokias PC Suite. Det betegner jeg som en kraftig forbedring i brukervennlighet.

 

Utbyttbart pyntedeksel og batterideksel. Man kan bestille deksler på nettet via SonyEricssons hjemmesider. Både ensfargede og spesiallagde, basert på opplastet bilde.

 

Flymodus for avspilling av mp3. Det vil si at telefondelen ikke fungerer, men jeg har en mistanke om at heller ikke radio, kalender eller spill osv. fungerer.

 

Meget praktisk tastaturlåsknapp på siden. Telefonen låses automatisk opp ved åpning av tastaturdelen.

 

Egne spilltaster over displayet.

 

Notater kan limes opp på skjermen i stand-by. Greit hvis det er noe man skal huske, men ikke i nærheten av Nokias "Active Standby", som kommuniserer direkte med kalender og oppgaver. Men bedre enn ingenting.

 

I esken følger med programvare, USB-kabel og hodetelefoner/3,5 mm adapter.

 

Telefonen har både Bluetooth og IR

 

Telefonens programvare (firmware) kan oppgraderes direkte, uten bruk av PCen. Tror ikke det foreligger oppgradering ennå, men på den annen side har jeg ikke oppdaget bugs de par månedene jeg har hatt telefonen.

 

 

 

- (minus)

 

Ikke plass for minnekort, men 256 mb innebygget minne er da litt.

 

Telefonen må restartes for å komme i modus for overføring av mp3-filer. Men ellers kan bilder og lyder, samt synkronisering av kalender gjøres i telefonmodus, som ikke krever restart.

 

Kameraet har mange innstillingsmuligheter, men billedkvaliteten kunne vært bedre. Kameralinsen er ikke beskyttet. Den er for lite innsenket i dekslet.

 

Bilder kan ikke zoomes ved visning, som på f.eks Nokia og Siemens. Dersr kan det .eks være vanskelig å oppdage om bilder er kornete eller litt uskarpe før man evt. sletter dem eller overfører dem til PC.

 

Billedfilene er kun nummererte. Hadde vært greit om det hadde blitt generert dato+nummer, slik at hver billedfil fikk et unikt navn.

 

Dato kan legges på selve bildet, som på vanlige digitalkamera.

 

Lett å kommer borti de mange knappene på sidene når man skal folde ut tastaturdelen.

 

Å folde ut tastaturdelen krever litt tilvenning, og man kan ikke gjøre det med en hånd.

 

Har ikke EDGE.

 

Noe klumpete og tung. Men de fleste klapp- eller foldetelefoner er jo litt over 20mm tykke, så den skiller seg ikke ut sådan.

 

Uoversiktlig telefonbok. For å komme til f.eks adresse, må man velge å redigere kontakten, og så bla til den fanen (skillearket) der adressen står. Gjelder også notater til kontakter i adresseboken.

 

Uoversiktlig innlegging av data i nye avtaler (kalender). I stedet for å bla seg opp og ned på en side, må man bla seg fram og tilbake gjennom flere sider.

 

Lyden i de medfølgende hodetelefonene er meget bra, og man kan bytte puter etter størrelsen på øregangen. De skal jo dyttes inn i ørene. Dette stenger omverdenen ute. Det negative er at man hører alt som foregår på innsiden av hodet (f.eks tygging, svelging, pusting) og dermed forstyrres musikken likevel.

 

Kabelen på 3,5 mm adapteren er for lang. Dersom man benytter andre hodetelefoner enn de medfølgende, vil kabellengden totalt bli uhensiktsmessig lang. I så fall må man vikle deler av kabelen sammen, men da blir jo kabelen x antall ganger tykkere der man har viklet den sammen.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Lykke til med ny mobil!

 

Svaret mitt er jo også beregnet på andre som har valgets kvaler.

 

For all del, 6230i er en bra mobil, og med mange måneder på markedet får man den med firmwareoppgradering og til en fordelakrig pris.

 

Når det gjelder holdbarhet, tror jeg ikke W500i står tilbake for Nokia. Men det kommer helt an på hvordan man behandler mobilen.

 

Jeg holder meg til Nokia og Sonyericsson, men behandler dem som gull. Hva de egentlig tåler, har jeg ikke prøvd.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...