Gå til innhold

Hvilken jobb har du, og trives du i den?


darkness|

Anbefalte innlegg

Jobber som sekretær/kontorlærling i ett av Norges største firma. Lønna er like dårlig som en lærling i hvilken som helst liten bedrift men den øker iallefall etterhvert. Nå tjener jeg like mye som en på under 18, men fra 1. mars har jeg 140 kroner timen (80% faglærtlønn)

 

Ikke like mye stress som da jeg satt i kassa på rema, det kan være slit det  :tease:

5489847[/snapback]

 

HVordan er visjonene dine om jobb etter læretiden da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fagbrev innenn telekommunikkasjonsmontørfaget og har arbeida 2,5 år som lærling + snart 3 år som montør i samme firmaet. (vell.... bortsettfrå at vi vart køypt opp...)

 

Trivest stort sett i jobben. Det største "irritasjonsmomentet" er at ein del av kontorrottane ikkje veit kor lang tid/kva som er fysisk mulig ute i den "virkelige" verden. (gjelder både egne folk og kunder/konsulenter), men slik er det vell i 97,4% av alle yrker.

Lenke til kommentar

jobber i kassa på meny. Gud hvilke underlige mennesker man kan møte. I tillegg har jeg egen bedrift (ikke helt i gang) og jobber for et annet firma som observatør.

 

Har påbegynt bachlorgrad i økonomi og administrasjon, og skal muligens fullføre master i jus, eller både master i jus og master i økonomi. Hvem vet hva som skjer :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jobber som vaktmester/personlig assistent/vaskedame for en styrtrik kompis av faren min (han brukte nettopp 1,5 millioner på kunst... :roll:). Har jobbet der i ca. 2 måneder (satt bare hjemme og koste meg i 8 måneder før det). Hadde det ikke vært for all den forbanna vaskinga, så hadde det vært ganske greit. De første 3 månedene går gjennom Aetat, så jeg tjener ca. 30 kr timen akkurat nå. Heldigvis vil dette øke, men nøyaktig hvor mye vet jeg enda ikke.

 

Sitter nå å lurer på om jeg skal begynne på skole igjen neste år, eller fortsette å jobbe :hmm: Finner ingenting som virker interessant, så jeg er ganske lost.

Lenke til kommentar

Jeg blir 19 og håper å begynne på Hia på Datateknikk linja, jobber nå og har jobbet i 4 år(!) på Ica Supermarket(var Rimi Stormarked) jobber med panten, frukta og er i kassen og, er den som er fruktansvarlig på kvelden når mine skift er eller hvis noen er syke (som skjer ofte).

 

Gjør det mens jeg går Media og kommunikasjon, mye arbeid, lite fritid.

Lenke til kommentar
Jobber som sekretær/kontorlærling i ett av Norges største firma. Lønna er like dårlig som en lærling i hvilken som helst liten bedrift men den øker iallefall etterhvert. Nå tjener jeg like mye som en på under 18, men fra 1. mars har jeg 140 kroner timen (80% faglærtlønn)

 

Ikke like mye stress som da jeg satt i kassa på rema, det kan være slit det  :tease:

5489847[/snapback]

 

HVordan er visjonene dine om jobb etter læretiden da?

5491190[/snapback]

 

Etter læretiden skal jeg flytte tilbake til hjembyen. Håper selvfølgelig å finne meg en god jobb innen kontorfaget slik at jeg kan få brukt det jeg er opplært til (pluss å få faglært-lønn) men så lenge jeg får flytta hjem er jeg fornøyd med å jobbe i butikk i første omgang..

 

Beklager sent svar :blush:

Lenke til kommentar

Jeg begynte i ny jobb 1. februar. Jobber nå på helpdesk/1.linjesupport. Er for tiden bare innleid frem til mars 2007, men håper på fast ansettelse etter det. Jeg trives veldig godt, til tross for lang pendling fra Hønefoss til Oslo. Veldig hyggelige kollegaer. Lønnen er helt OK. Synes dog det er urettferdig at jeg f.eks får velge ferie sist pga jeg ikke er fast ansatt.

Lenke til kommentar

Jobber for øyblikket som Serviceelektronikk lærling. har no ca 11k i mnd. så er ikkje noke særlig bra:P men har kun vert lærling sia august.

 

Holder på å starte opp firma vedsia av lærling, leser for øyblikket til CCNA sertifisering. og har planer om å ta eitpar sertifiseringer til før eg er ferdig som lærling.

 

ok jobb. bra arbeidsmiljø.

 

håper å fortsette å jobbe med drift av net, serverer etc =)

Endret av Solefald
Lenke til kommentar

Jobber for tiden som telefon selger nå ved siden av skolen. 2 dager i uka fra 16.30-2100 er ikke så fryktlig mye. Har vel nesten jobba som det i et halvt år nå og for dere som kanskje lurer på det så går jeg 2 klasse på allmen.

 

Eneste grunnen til at jeg gidder å jobbe som telefonselger er fordi lønna er bra for en 17 åring som jobber så lite som 8-10 timer per uke.

 

Tenker å slutte snart med fordi det begynner faktisk ¨å bli ganske kjedelig, så er det noen som veit om noen snarvei for og bli salgs leder ellerno?

 

Evt. Hvordan blir man salgs leder? Han salgsledern vi har nå ble det når han var 18 år og hadde jobba der i 9mnd men jeg fikk aldri noe konkret svar på hvordan man faktisk blir det...

Lenke til kommentar
Jeg har æren av å være Lagersjef for en av de store nettbutikkene i Norge. Til å være 18 år, så syntes jeg dette er ganske utrolig. Det er helt grei jobb, men kan til tider være litt krevende. Lønna stinker, men faktum at jeg er 18år, og uten utdannelse, er dette en ganske stor mulighet for meg, så lønna har ikke så utrolig mye å si for meg. Dessuten får jeg data-deler til innkjøpspris, så jeg klager ikke.

 

Før dette var jeg selvfølgelig lagermedarbeider. Det var forsåvidt noe jeg tenkte å jobbe som som et friår fra skole. Denne jobben var helt grei. Plukke opp, legge ned varer, komme på jobb når du skulle, og dra når du hadde jobbet 8timer. Nå blir det litt mer overtid, personalansvar og sørge for at jobb blir gjort, og det som kan forbedres, blir gjort. Vet ikke om jeg skal jobbe her for alltid, men jeg ville likt å ha en salgsjobb mot forhandlere. Der jeg kan ta det litt roligere.

5341005[/snapback]

 

hvordan er det mulig? eier fattern din butikken eller?

Lenke til kommentar

Jobber innen teknisk support.

 

Utdanning: VK1 Transportfag og MCSE.

 

Jobben: Relativt lange arbeidsdager med frustrerende og lite givende arbeidsoppgaver som gir en dårlig lønn.

 

Absolutt ikke noe jeg ville jobbe med i utgangspunktet og ønsker sterkt å drive på med noe annet som ikke involverer teknisk support.

 

//Sylvarius

Endret av Sylvarius
Lenke til kommentar

jeg står opp, jeg må lage mat, jeg må tenke, bevege meg. +jobb som stjeler overskuddet.

livet minner om en dårlig hardhouse beat, bare du ikke kan høre den. Helga er for kort til å gi noe ambient tilbake. Den evige galskap fortsetter, stå på. Det kunne vært verre. Gjør det bedre, ha fri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...