Gå til innhold

Hvilken jobb har du, og trives du i den?


darkness|

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har vert sikkerhesvakt var en veldig avslappende lite krevende jobb

man kan bli litt lei motbydelige kvinnfolk som prøver slippe unna med og spille på sex og eldre alkoholikere som hverken skulle hatt bil eller lov til og å gå inn på polet ..ellers er det de vanelige skremme ungdommer og utlenninger som prøver stjele

men inni alt det der er det en meget sosial jobb og man treffer mange nye folk som kan være fint (finnes flere oppgaver innen sikkerhetsvakt som ikke jeg har drevet me f.eks pengetransport osv)

kreves litt kursing på og få drive med det og du må ta psykologi test

samt er det greit og ha rent rulleblad. det var det jeg kom på i farten..

Lenke til kommentar

Jeg jobber som Software-utvikler i Tyskland. Utdannelsen min var en Sivilingeniør-utdanning fra NTNU (Datateknikk) med 3 utenlandssemester i Tyskland. Jeg fikk meg jobb i et relativt nyoppstarta tysk kjemi-firma 4 måneder etter at utdannelsen min var ferdig, og har nå vært der i 1,5 år.

 

Jobben har jeg hatt veldig flaks med, for den er veldig varierende. Har stort sett bare drevet med nyutvikling, ble allerede etter 4 måneder hevet inn i et digert prosjekt med vår største kunde, og ble hovedkontaktperson for kommunikasjon mellom vårt system og kundesystemet (det var forferdelig mye stress, men fantastisk moro). Har drevet med alt mulig, som f.eks. programmering, prosjektmøter med kunde, fikling med hardware, service hos kunde ++. I januar neste år blir jeg sent på etterutdanningskurs. Jeg prater stort sett tysk i jobben, men har også hatt et par telefoner til USA og noen av kundene må jeg også prate engelsk.

 

Har faktisk ikke gjort en døyt som har med kjemi å gjøre selv om jeg jobber i et kjemifirma :!:

Lenke til kommentar

Jeg jobber for tiden på posten. Jeg siter i skranken hvor jeg betjener postbankkunder, frimerkekjøpere og postbutikk-kunder. Ellers så leverer jeg ut pakker og sender avgårde post.

 

Med tanke på at jeg har en helt annen utdannelse (IT), så er ikke dette helt hva jeg har lyst til å jobbe med for alltid. Ellers er jobben koselig. Man møter mye rare folk, mest eldre pensjonister som har vært kunder i aldri så mange år.

 

Jeg er ansatt hos Adecco, og lønnen min er ikke verdens beste. Som dere sikkert skjønner er jeg altså bare vikar. En ting som er litt skremmende er at moren min har enda dårligere betalt enn meg, og hun har ansinitet på over 25 år. Hun jobber som assistent på en barneskole/SFO.

Lenke til kommentar

Jeg har æren av å være Lagersjef for en av de store nettbutikkene i Norge. Til å være 18 år, så syntes jeg dette er ganske utrolig. Det er helt grei jobb, men kan til tider være litt krevende. Lønna stinker, men faktum at jeg er 18år, og uten utdannelse, er dette en ganske stor mulighet for meg, så lønna har ikke så utrolig mye å si for meg. Dessuten får jeg data-deler til innkjøpspris, så jeg klager ikke.

 

Før dette var jeg selvfølgelig lagermedarbeider. Det var forsåvidt noe jeg tenkte å jobbe som som et friår fra skole. Denne jobben var helt grei. Plukke opp, legge ned varer, komme på jobb når du skulle, og dra når du hadde jobbet 8timer. Nå blir det litt mer overtid, personalansvar og sørge for at jobb blir gjort, og det som kan forbedres, blir gjort. Vet ikke om jeg skal jobbe her for alltid, men jeg ville likt å ha en salgsjobb mot forhandlere. Der jeg kan ta det litt roligere.

Lenke til kommentar
Jeg har æren av å være Lagersjef for en av de store nettbutikkene i Norge.

5341005[/snapback]

Tør jeg spørre hvilken?

 

Personlig er jeg ekspeditør på JYSK, og det er veldig blandet hvordan jeg liker arbeidsdagene mine. Generelt sett så trives jeg dårlig, men av og til har man jo gode dager :) Dette er bare deltidsjobb ved siden av skolearbeidet, og er ikke noe særlig godt betalt (ligger akkurat på tarifflønn). Har bare et halvt år igjen nå før jeg går over til noe annet (hva det blir, får tiden vise), så jeg gidder ikke å tenke på å skaffe meg en annen jobb. Av frynsegoder får jeg av og til salgsbonus og jeg får 20% på alle varer i butikken.

Lenke til kommentar

Jobber som webdesigner/utvikler i et stort firma. Har ingen utdanning utover et år på en bedriten privatskole, men fikk jobben pga en grei portefølje og fordi jeg har internasjonal erfaring. Lønna er helt ok, jeg blir ikke millionær men klarer meg fint.

Endret av pakke
Lenke til kommentar

jobber i en bedrift som lager produkter til maritime miljøer (brannsikre vinduer, ejektorer og forbrenningsovner).

må nesten legge til at jeg er 19 år, har nada utdannelse utenom allmenn videregående...

vi støyper ejektorene selv, så jeg etterarbeider de til ferdige ejektorer (trykktester, setter sammen, lakkerer, pusser)

lønnen er jeg godt fornøyd med ettersom jeg ikke har hatt fast jobb før utenom sommerjobber. Jeg har nå vært i denne bedriften siden august i fjor, og sikter på å bli frem til sommeren.

jeg blir altså ikke i denne jobben noe lenger enn et år, da er det mer utdanning... tjener forresten mer enn min mor som er sykepleier med full ansinitet. :w00t:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...