Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WoW går ikke med router!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du sjekket innstillinger for eventuelle branmurer(software)?

5308117[/snapback]

Ja, Har slått av firewall men ingen nytte... har lest noe om MTU verdien kanskje skal settes lavere.. men fant ikke noe sted man kunne skrive det inn!

 

EDIT: Fant hvor man skulle skrive det inn! :blush: Skal teste det nå!

 

EDIT2: Fungerte ikke, har også prøvd port forwarding uten hell... Men jeg får spilt det en liten stund, før det fryser!

 

EDIT3: Noen som kan hjelpe? :(

Endret av Andak
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har du sjekket innstillinger for eventuelle branmurer(software)?

5308117[/snapback]

Ja, Har slått av firewall men ingen nytte... har lest noe om MTU verdien kanskje skal settes lavere.. men fant ikke noe sted man kunne skrive det inn!

 

EDIT: Fant hvor man skulle skrive det inn! :blush: Skal teste det nå!

 

EDIT2: Fungerte ikke, har også prøvd port forwarding uten hell... Men jeg får spilt det en liten stund, før det fryser!

 

EDIT3: Noen som kan hjelpe? :(

5308165[/snapback]

 

Sjekk ut WOW sitt ofisielle nettforum, der finner du løsningen på problemet... Er visstnok et vanlig problem med WOW

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det vil hjelpe noe, da jeg tviler på at WoW Downloader gjør at spillet fryser for en av dere, men sjekk DENNE linken.

5408214[/snapback]

Har også prøvd å forwarde, men til ingen nytte... men det forbedret seg litt! spillet fryste, men jeg fikk fortsatt chattet litt!

 

men da forwardet jeg til battle.net servere...

Har også prøvd denne... men neida... :(

 

Help me! :cry::hrm:

Lenke til kommentar

Regner med at du har forwardet de rette portene, men...

 

3724

6112

6881-6999

 

Disse skal være forwardet.

 

så prøv med at det ikke er huket av for:

 

Block anonymous internet requests

Filter Multicast

 

Det er endel som har rapportert problemer med integrerte nettverkskort på nForce2 chipsettet og WoW. Om du har et annet NIC liggende så kan det være verdt et forsøk.

 

Lykke til

Endret av Labov
Lenke til kommentar
Hei, jeg har samme ruter som deg. På den ene PC`n i huset spilles det WOW

tråløst. Så det er ikke ruteren som er problemet, tror jeg. Og du er sikker på

at du har siste firmware? Men forstår jeg deg rett at det er når to skal spille

WOW at dere får problemer?

5413103[/snapback]

Nei, problemet oppstår når bare en av oss starter WoW.

Men vi spiller ikke på trådløst, men det skal vel ikke ha noe å si? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nå er det bare en måte å finne ut hvor problemet ditt ligger. Det er å koble PC`n

forbi ruter og rett i modemet. Dersom du da kan spille WOW er det noe som må endres i ruteren. Om du, etter å ha koblet forbi ruteren, fortsatt har problem med WOW ligger problemet i din PC eller hos ISP.

Litt arbeid å teste dette men det må til. :)

Endret av Targa_PC
Lenke til kommentar

Nyeste versjon av DD-WRT (versjon 2.23) skal være basert på kernel versjon 2.40 som siste versjon av Linksys sin firmware også bruker. Det er denn kernel versjon 2.40 som visstnok skal ha løst problemer med WoW for de fleste, men dessverre ikke for alle. Hvis en firmware oppgradering ikke fungerer, og du har forward'a alle de nødvendige portene og satt MTU størrelsen til 1450 eller mindre, er det nok ikke noe du kan gjøre enn å spille WoW uten bruk av routeren.

 

EDIT: Evt. kan du jo poste etter hjelp på linksys sitt forum eller sveasoft sitt forum... www.sveasoft.com

Endret av Magic
Lenke til kommentar
Nyeste versjon av DD-WRT (versjon 2.23) skal være basert på kernel versjon 2.40 som siste versjon av Linksys sin firmware også bruker. Det er denn kernel versjon 2.40 som visstnok skal ha løst problemer med WoW for de fleste, men dessverre ikke for alle. Hvis en firmware oppgradering ikke fungerer, og du har forward'a alle de nødvendige portene og satt MTU størrelsen til 1450 eller mindre, er det nok ikke noe du kan gjøre enn å spille WoW uten bruk av routeren.

 

EDIT: Evt. kan du jo poste etter hjelp på linksys sitt forum eller sveasoft sitt forum... www.sveasoft.com

5423326[/snapback]

Takk for godt råd, skal teste til helga da jeg får tid :)

Lenke til kommentar

Ok, hvis ikke DD-WRT løser problemene for deg, prøv følgende;

 

Åpne kommandolinjen (start-kjør-cmd)

Telnet til routeren (telnet 192.168.1.1)

Skriv inn brukernavn: root

Skriv inn passord: passordet til routeren, standard er admin

 

kopier og lim inn følgende linjer, en etter en og trykk enter: (etter at du har limt inn en linje, trykk enter, så lim inn neste linje, trykk enter osv.) (Du kan lime inn i cmd.exe ved å høyreklikke og velg lim inn)

 

nvram set rc_startup="

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/icmp_echo_ignore_broadcasts

echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/icmp_ignore_bogus_error_responses

echo '600 1800 120 60 120 120 10 60 30 120' > /proc/sys/net/ipv4/ip_conntrack_tcp_timeouts

"

 

Skriv så inn;

nvram commit

 

Så avslutter du det hele med å skrive inn:

reboot

 

 

 

 

Håper dette hjelper...!

Endret av Magic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...