Gå til innhold

ny og hovedkort?


mikaelbrun

Anbefalte innlegg

Hei!

Sikkert noen som husker jeg hadde problemer med hovedkort og cpu ( https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=506410&hl= ).

Jeg har ikke fått fikset det enda :(, men jeg har jobbet veldig mye overtid de siste 14 dagene, så jeg begynner å vurdere kanskje bytte til en litt mer stillegående pc, som jeg kan bruke til spilling.

 

Tanken er da å ha en pc som er såpass stillegående at jeg kan ha den i stua uten at den skjenere når jeg ser på tv eller sover eller hva jeg enn gjør.

 

Så det jeg lurer på da er hva slags cpu jeg burde velge, og evnt. hovedkort.

 

Jeg sitter med et par rambrikker av typen Kingston HyperX 1024mb (2X512).

Skjermkort Sapphire Radeon 9800 pro (vurderer kanskje å bytte til et PCI-express kort).

Også tror jeg at jeg trenger et nytt kabinett (har Chieftec Dragon av typen gammel nå). Evnt. bare en ny psu.

 

Noen som har gode anbefalninger på billige stillegående løsninger? Jeg veit ikke hvor mye penger jeg har å rutte med enda, men jo mer jeg får for pengene, jo bedre.

 

NB!

Er ikke ute etter benchmark på 50k :), bare en helt grei spill pc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt hvorfor du trenger å bytte ut Cheieftec-kabinettet ditt, våre gamle chieftec-kabinetter er stadig gode. Det ene har dog fått seg ny PSU.

 

Hvor stillegående vil du ha PCen? Hvis den skal være nesten helt stille så er kanskje vannkjøling veien å gå, hvis ikke kan CPUer og GPUer gjøres stillegående ved kjøp av bedre luftkjølende systemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...