Gå til innhold

Brenne DVD'er til salg. Hvilken hastighet?


eranro

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fått et oppdrag hvor jeg skal brenne en del DVD'er som skal selges til privathjem. Hvilken hastighet bør jeg brenne med slik at de vil bli mest kompatible med de fleste DVD-spillere (tenker på stasjonære).

 

Vil jeg kunne brenne dem på 8x-hastighet uten problemer? Har det noe å si med hastighet, eller er det andre ting som spiller inn når det gjelder best mulig kompatibilitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres litt pirataktigut, men jeg skal allikevel prøve å svare.

 

For det første så har det veldig mye å si hva plater du brenner på.

For det andre så har det veldig mye å si om brenneren din støtter bitsetting.

Bitsetting betyr at dvd+r plater blir sett på som DVD-ROM av spillere, og dermed er kompitable med så og si alt.

 

En god løsning ville derfor være Verbatim 16x dvd+r brent på en brenner med bitsetting support. Hvis du ikke har en brenner som støtter dette, og ikke finner en hacket firmware som legger til denne funksjonen, bør du bruke -r plater.

 

Verbatim er støttet av de fleste brennere. Typen brenner har også veldig mye å si på sluttresultatet. Ligg unna billigplater.

 

Verbatim perl white = møkk, så ligg unna disse også.

Lenke til kommentar

av + og - så er "-" mest kompitabel. Derimot med bitsetting så er + bedre.

- støtter ikke bitsetting overhodet.

 

Er ikke alle stasjonære som støtter brente plater (disse bør allikevel greie å spille +plater brent med bitsetting). Dette gjelder hovedsakelig eldre spillere.

 

Du har enda ikke sagt hva brenner du har.

Lenke til kommentar
av + og - så er "-" mest kompitabel. Derimot med bitsetting så er + bedre.

- støtter ikke bitsetting overhodet.

 

Er ikke alle stasjonære som støtter brente plater (disse bør allikevel greie å spille +plater brent med bitsetting). Dette gjelder hovedsakelig eldre spillere.

 

Du har enda ikke sagt hva brenner du har.

5308795[/snapback]

 

Takker for svar!

 

Jeg har lyst til å forsøke dette med bitsetting. Jeg sitter med den Sony DRU-800 som skal såvidt jeg vet støtte bitsetting. Nå har jeg valgt DVD-rom som book-type.

 

MEN original-cd'en er brent på DVD-r, er det da mulig å brenne dem på DVD+r? Når jeg tar Disk-copy i Nero, vil den kun ha DVD-r.

Eller må jeg få de som lagde DVD'en til å brenne en ny i DVD+r format?

Lenke til kommentar

Anbefaler virkelig bitsetting, funker bare på pluss plater så velg dem. Har aldri brunnet en Verbatim + plate med bitsetting satt til DVD-ROM som ikke har fungert hos noen.

 

Kopier innholdet av den DVD-R plate over på hardisken og brenn den så ut på DVD+R. Skal fungere fint det.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...