Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen stopper opp under oppstart, alt blir svart


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et seriøst problem med min datamaskin. Når jeg starter opp maskinen, går det fint de første 10 sekundene. Så skal den til å starte windows (XP), også skjer det, skjermen forsvinner, musen forsvinner, alle funksjoner forsvinner. Windows starter ikke opp, det står no cable connected på skjermen (ingen signaler), men alt av vifter i maskinen går, så maskinen er på. Jeg har forsøkt meg fram med å ta ut forskjellige harddisker, og lagt inn Windows på nytt flere ganger.

 

Det virker som det er nesten tilfeldig at den starter. Men starter den først, starter den gjerne resten av dagen, men dagen etter vil den ikke starte igjen. Hvis jeg går inn i bios og endrer boot-device rekkefølge eller annet som i utgangspunktet ikke har så mye å si, hender det at den vil starte. Kan det være hovedkortet? Det merkelige er at hovedkortet ikke gir noen feilmeldinger ved oppstart heller. Finnes det noen scanner programmer som kan lete etter hardware feil?

 

Håper på hjelp!

 

Hans

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...