Gå til innhold

AVGIFTER! Hva skal vi gjøre?


bjornegil

Anbefalte innlegg

om du hadde fulgt litt med på nyheter og slikt så hadde du ikke trengt tall for å vite hvor mane vrak av biler det er på veien i dag.

 

Har ingen anelse om hvor jeg kan hente tallene i fra, men enkelte ting er ganske opplagt.

Og at det er for mange vrak i dag på veiene er opplagt.

 

Det med at barnefamilier ikke har råd til nye biler var mest ett eksempel. Om det er den gruppen som sliter mest med gamle biler har jeg ingen anelse om, men at det er for mange gamle biler på veien ? JA

 

Og derfor må avgiftene ned.

5463561[/snapback]

 

Beklager, men du gjentar bare deg selv og jeg er fremdeles like langt. For mange gamle biler? Selvsagt, men i forhold til hva?

 

For min del er jeg slettes ikke sikker på at valg av bil alltid har med økonomi og sikkerhet å gjøre. Og da mener jeg i begge retninger.

 

For min egen (og bare min egen) del vil jeg aldri komme til å kjøpe meg bil som koster mer enn maks 100 000,- Er dette også vrak? Noen vil hevde det.

Hvor mange av dere som har postet her er i segmentet barnefamilier?

Hvor mye må avgiftene settes ned for at det vil ha innvirkning på bilkjøpet for disse barnefamiliene? 10 000,-? 20 000,-? 50 000,-?

 

T'Weed

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå tenker jeg ikke på ungdommer uansett..

Men de mange tusen barnefamilier rundt om kring som kjører rundt i skrammelverk som nesten er rustet helt bort og som ikke tåler at man lener seg mot den en gang.

5461262[/snapback]

 

 

Det er sant, var bare litt korttenkt der Stig-Arne ;)

 

Til de som lurer på hvor dårlige bilene her i landet er:

Vi har en av verdens dårligste bilparker, bare Polen er verre (stemmer ikke det?)

 

Nybilprisen kunne vært halvvert uten at noen andre enn staten taper på det.

De andre aktørene merker ikke noe til det, men staten ville blitt bedre "likt", og ikke kjent som de som melker undersjottene sine for alt de har av penger..

 

Noe av problemet her i landet er at du i følge tankegangen til politikerene ikke skal ha for mye penger, så de må "ta vare" på de for deg..

 

Ser at det spesielt er bilistene som skal svi for det, og da mener jeg svi..

Vi skal betale over 90% av bensinen til staten, hvor mange prosent av en nybil vet jeg ikke noe om så der sier jeg ikke noe, bortsett fra at det mye..

 

Vi som er glade i å kjøre bil skal få svi ja..

Lenke til kommentar

Hepp!

 

Eneste land i europa med høyere avgifter enn Norge er Danmark (der jeg tilfeldigvis bor :p) men avgiften er flat, basert på verdi, så man blir ikke ekstra-straffet for motorvolum, vekt eller hester.

Avgiften er i dag 182%, i tillegg kommer moms, dvs en bil som koster 100000 før avgift, koster (100000*0,25)+(100000*2,82)=307000.

 

I TILLEGG kommer grønt-avgift 4-5 tusen i året, basert på hvor mange kilometer bilen offisielt kjører på literen.

 

Men ingen bomstasjoner enda, heldigvis :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...