Gå til innhold

AVGIFTER! Hva skal vi gjøre?


bjornegil

Anbefalte innlegg

Jeg synes alle avgifter vi billister må betale er helt ute å kjører.......Ikke rart mange ikke har råd til ny og sikker bil..Bilpriser er i en høyde som mange ikke takler...Når skal det komme en Samferdselsminister som skjønner dette?

Hele Norge skulle gått imot denne styringen... Ikke bare nikke og betale regningene våre...

Tenker dere på dette??

Hvis alle som Feks pendler til oslo hadde brukt kollektivt... Da ville alt brutt sammen... Jeg fatter ikke hvordan det er mulig for et land som Norge å ha slike drivstoff priser!!

Nybil priser! Henger ikke på greip.....

Det er så ufattelig mye som ikke er rimelig i det hele tatt....

Den nye Samferdselsministeren vår sa før hun ble innsatt at det var ufattelige høye drivstoff priser i landet og at det må ned....

Men hva har skjedd etter hun tok over...? Ikke et pip fra henne om det.....

Jeg kan skrive masse som irriterer meg men men

Endret av bjornegil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drivstoffprisene er ikke så ille i Norge tatt i betraktning lønnsnivået vårt. Jeg tror ikke avgiften vil gå ned, fordi det er politisk riktig at de som bruker drivstoff også må betale.

 

Derimot er det avgiftene på nybiler, samt bompenger overalt som provoserer mest. Men det har blitt sånn fordi man må finansiere dyre sosial- og velferdordninger, og bilistene er den gruppen som er lettest å pålegge økte avgifter.

 

For å sette det litt på spissen : Det mest effektive tiltaket vi som forbrukere kan gjøre for å få ned avgiftene er å slutte å kjøpe nye biler. Enten kan vi kjøre rundt i gamle vrak eller reise kollektivt. Da vil staten tape store inntekter, samt at det trengs milliarder for å subsidiere busser og t-baner. Ironisk nok finnes det nesten ikke plasser i Norge hvor det er mulig å drive lønnsom kollektivtrafikk, så det vil påføre staten både kostnader på investeringer og driftsubsidier. Siden den norske stat er helt avhengig av bilinntektene, vil de da måtte senke avgiften for å få flere til å kjøpe bil. Money talks......

 

Desverre blir det vanskelig å gjennomføre fordi folk flest faktisk har råd til å betale de høye avgiftene :ohmy: og politikk handler om å tilfredstille folk flest, og ikke alle på en gang.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar

Ikke kom å si det er riktig at du betaler over 90 % !! av hver liter rett til statskassa??

De siste 10% skal deles på de som kjører ut drivstoffet, driver stasjonen, osv, osv..

 

Hørte noe om at kollektivtrafikken var så forbaska bra, at de som først kjørte bil kunne se på det som luksus, og hadde råd til å betale for å få kjøre bilen sin..

 

Her går det lite med busser..

Hvert fall etter fem om dagen :o

 

Skal jeg besøke ei venninne i Melum, så går det en buss til byen 8 om morgenen, og en klokka 4 på dagen, men siden hun jobber fra 8 til 4, så vil det si at jeg må ta bussen klokka 4, så dra dagen etter klokka 8..

Men siden jeg er så rik at jeg kjører en gammel Kadett, så kjører jeg den i stedet..

 

Så våre kjære politikere og vår alles kjære samferdselminister:

 

Ikke kom her å si vi har bra kollektivtrafikk!!

Lenke til kommentar

Kollektivtrafikken i Norge er håpløs.Var uten bil i sommer og måtte ta buss til Holmestrand for å se dama (bodde i Horten på den tiden). Pris: 30,- en vei, avstand 2mil, bussen gikk 1gang timen og siste buss gikk klokka 22:50. Sånn kjapt regnet (se bort ifra forsikring og veiavgift) er det billigere å kjøre egen bil. Jeg selv vil nok alltid kjøre en gammal, forurensende og trafikkfarlig bil, noe en skulle tro staten ikke ville likt, men det er jo nettopp det de oppfordrer til! Med dagens avgifter for ny bil, vil de aller fleste ikke ha råd til å kjøpe en trafikksikker, komfortabel og mindreforurensende bil.

 

Og til Pluggen, Norge har ikke kollektivtrafikk! :p Kanskje vi skulle finne på et nytt ord for det Norge kalle kollektivtrafikk? "Kjør fler sammen, betal mer!".

 

Uansett så koser jeg meg med min forurensende og ganske så trafikkfarlige 85' Corolla!

Lenke til kommentar

Jeg kjører en 93 primera diesel og den spyr ut masse....

Jeg blir så utrolig irritert på folk som mener at bensinprisene må ligge som de ligger pga lønnsnivået norge ligger på ... Bare sprøyt... Det er ingen selvfølge for 3 største olje produsent i verden at 1 liter bensin koster 11 kr.

Og forskjellen på diesel og bensin kun er 10 øre innimellom....

Jeg er så drit lei avgifts norge og .. Hvorfor kan ikke NAF gjøre litt for sine medlemmer... Ikke bare være en nikkedokke..

Møkk lei!!! :mad::hrm::hrm::hrm::mad:

Endret av bjornegil
Lenke til kommentar

Jeg er så irritert på alle avgiftene på sikkerhetsutstyr og nye biler. Man klager over at bilene forurenser og det er mange dødsulykker, grunnen til dette er at barnefamilier og unge ikke har råd til å ha nye å dyre biler, de er heller tvungene til å kjøpe mindre sikre biler som er gamle oftest.

 

Det sier det meste at en sportsbil med plass til 2 stk og som virker som en penisforlenger/ leketøy har mindre avgifter enn en sikker ny familiebil.

 

Synes det er trist å se unge som kjører rundt i 80 modeller av ymse kvalitet, dette fordi biul sikkerheten på de bilene er så som så i motsetning til dagens biler.

 

Staten graver sin egen grav, ene siden så klager de over forurensin g mens på den andre så hindrer de folk å skifte til nye og mer miljøvennelige biler pga. avgiftyer.

Lenke til kommentar
Jeg er så irritert på alle avgiftene på sikkerhetsutstyr og nye biler. Man klager over at bilene forurenser og det er mange dødsulykker, grunnen til dette er at barnefamilier og unge ikke har råd til å ha nye å dyre biler, de er heller tvungene til å kjøpe mindre sikre biler som er gamle oftest.

 

Det sier det meste at en sportsbil med plass til 2 stk og som virker som en penisforlenger/ leketøy har mindre avgifter enn en sikker ny familiebil.

 

Synes det er trist å se unge som kjører rundt i 80 modeller av ymse kvalitet, dette fordi biul sikkerheten på de bilene er så som så i motsetning til dagens biler.

 

Staten graver sin egen grav, ene siden så klager de over forurensin g mens på den andre så hindrer de folk å skifte til nye og mer miljøvennelige biler pga. avgiftyer.

5318336[/snapback]

Ja enig med deg.. Se på nybil prisene i Sverige bare!!

Men hvis Norge etterhvert MÅ følge EU direktiv om nybil må vel avgiftene gjøres noe med her !! :nei:

Lenke til kommentar
Stemmer man Rød/Grønt så kan man vel ikke regne med annet enn ett helt for jævlig høyt avgiftsnivå på det meste her i landet...Ikke lenge før de skal ha en avgift for de som er ute og går tur også skal dere se...Skammer meg nesten for og bo i dette avgiftslandet.... :mad:

5318875[/snapback]

 

Det er helt sant. Derfor jeg stemte Høyre i år :love:

Lenke til kommentar
Jeg er så irritert på alle avgiftene på sikkerhetsutstyr og nye biler. Man klager over at bilene forurenser og det er mange dødsulykker, grunnen til dette er at barnefamilier og unge ikke har råd til å ha nye å dyre biler, de er heller tvungene til å kjøpe mindre sikre biler som er gamle oftest.

 

Det sier det meste at en sportsbil med plass til 2 stk og som virker som en penisforlenger/ leketøy har mindre avgifter enn en sikker ny familiebil.

 

Synes det er trist å se unge som kjører rundt i 80 modeller av ymse kvalitet, dette fordi biul sikkerheten på de bilene er så som så i motsetning til dagens biler.

 

Staten graver sin egen grav, ene siden så klager de over forurensin g mens på den andre så hindrer de folk å skifte til nye og mer miljøvennelige biler pga. avgiftyer.

5318336[/snapback]

Ja enig med deg.. Se på nybil prisene i Sverige bare!!

Men hvis Norge etterhvert MÅ følge EU direktiv om nybil må vel avgiftene gjøres noe med her !! :nei:

5318661[/snapback]

 

 

Vi skal bare EU-tilpasses der det lønner seg for staten, så jeg stemmer ja til EU!!

På tide at vi får noen av fordelene derfra også ;)

Lenke til kommentar

Bensinprisen har faktisk ikke økt så veldig mye de siste årene, ihvertfall ikke i forhold til den generelle prisveksten.

 

Det som er sykt er alle avgiftene ved kjøp av bil, spesielt ny bil.

For å ta ett ekspempel:

En ny Alfa Romeo 159 3.2 V6 (260 hk) har en pris (før staten skal ha sitt) på 322 000 kr. Staten ska så ha nesten 417 000 kr i avgifter, noe som gjør at denne bilen koster i underkant av 740 000. I Sverige koster den samme bilen 369500...og det er inklusiv moms.

 

Nei, håper EU snart legger litt mer press på norske politikere, for å få ned disse sinnsyke avgiftene.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar
Bensinprisen har faktisk ikke økt så veldig mye de siste årene, ihvertfall ikke i forhold til den generelle prisveksten.

 

Det som er sykt er alle avgiftene ved kjøp av bil, spesielt ny bil.

For å ta ett ekspempel:

En ny Alfa Romeo 159 3.2 V6 (260 hk) har en pris (før staten skal ha sitt) på 322 000 kr. Staten ska så ha nesten 417 000 kr i avgifter, noe som gjør at denne bilen koster i underkant av 740 000. I Sverige koster den samme bilen 369500...og det er inklusiv moms.

 

Nei, håper EU snart legger litt mer press på norske politikere, for å få ned disse sinnsyke avgiftene.

 

 

mvh

Pantera

5319243[/snapback]

Benisin og Diesel prisene har doblet seg mange ganger siden 80 tallet.. Tror jeg leste ett sted at diesel prisen hadde doblet seg x antall ganger...

var i usa i sommer og der trodde de dommedag hadde kommet for det kostet nesten 3 dollar pr gallon....

Da jeg fortalte at vi betalte 11 kr literen ble de meget tyste......

 

Ja jeg er også tilhenger av EU...

Vi følger jo alle andre EU krav derfor meldes inn slik at vi kan få rettferdige priser på biler med mer....

Jeg er så utrolig oppgitt over NORSKE STAT :thumbdown:

Endret av bjornegil
Lenke til kommentar

Norge er Europas største produsent av olje og gass. Det er dobbelmoral av staten som hevder avgifter på drivstoff er miljøavgifter. DET ER JO VI SOM PRODUSERER DRIVSTOFFET?? Hvis det var miljøet de (staten) tenker på burde de slutte å produsere olje og gass. Hva med å få katalysator på hus og skip?

Norge er blitt verdens rikeste land pga. vi har verdens høyeste skatter og avgifter.

Nesten all norsk tungtrafikk går på svenske veier pga. de norske veiene er elendige. Dette er flaut for rike Norge, at vi må snylte på fattige Sverige.

Politikerne i Norge burde skamme seg :thumbdown::thumbdown:

Lenke til kommentar
Norge er Europas største produsent av olje og gass. Det er dobbelmoral av staten som hevder avgifter på drivstoff er miljøavgifter. DET ER JO VI SOM PRODUSERER DRIVSTOFFET?? Hvis det var miljøet de (staten) tenker på burde de slutte å produsere olje og gass. Hva med å få katalysator på hus og skip?

Norge er blitt verdens rikeste land pga. vi har verdens høyeste skatter og avgifter.

Nesten all norsk tungtrafikk går på svenske veier pga. de norske veiene er elendige. Dette er flaut for rike Norge, at vi må snylte på fattige Sverige.

Politikerne i Norge burde skamme seg :thumbdown:  :thumbdown:

5321401[/snapback]

Støtter den...

Og disse er folkevalgte... hehe

Mange lovord i valgkamper men ikke en dritt å høre når de kommer inn på stortinget eller regjering...

Men god jul alle her inne

:thumbup:

Lenke til kommentar

bensin prisen er ikke den verste.

Personlig syns jeg det er verre med alle de tåpelige avgiftene som ellers er på bil. Omreg avgiften, årsavgifen, bompenge avgifter osv osv.

 

Sykeste er bompengene. Staten fraskriver seg bortimot all betaling, og dytter regninga over på bilistene. Som om de ikke har penger fra før av til å betale veiene, fra de 50 mrd de tar inn i vanlige avgifter.

 

Er OK for meg å betale for å kjøre, men da skal jeg faen meg valuta for pengene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...