Gå til innhold

Dama er blitt flink med Photoshop


bjornegil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Likte det første bildet veldig godt, kan du skrive litt om hvilke effekter hun har brukt på det bildet?

5330463[/snapback]

Hei Ferik

Hun har klipt ut bilde av han, justert fargene på bilde og lagt på glød. Duset kantene rundt ansiktet. Videre har hun lagt på overlays og lagt til tekst....

Det er jo utrolig mange forskjellige overlays.

Det var det Ferik...

God Jul

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om alle disse bakgrunnslagene er noe som ligger tilgjengelig i Photoshop eller er det noe dama di har hatt selv eller lastet ned fra ymse sider på www? Forøvrig likte jeg disse kjempegodt. Spesielt den julesaken. Jeg er nybegynner og har kjøpt Elements fordi jeg fikk dette anbefalt siden jeg ikke hadde så mye erfaring med PS.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om alle disse bakgrunnslagene er noe som ligger tilgjengelig i Photoshop eller er det noe dama di har hatt selv eller lastet ned fra ymse sider på www? Forøvrig likte jeg disse kjempegodt. Spesielt den julesaken. Jeg er nybegynner og har kjøpt Elements fordi jeg fikk dette anbefalt siden jeg ikke hadde så mye erfaring med PS.

5376028[/snapback]

Bakgrunner osv er lastet ned fra forskjellige nettsider ...

Lenke til kommentar
Og det er ikke noe skummelt å bruke og distribuere andres ting på den måten? vet ikke helt hvordan det er når du endrer på noe?

5381035[/snapback]

Det er jo bakgrunner , layouts ol fra scrappe sider så det skulle vel ikke være så ulovelig... De ligger jo på et åpent sted for nedlasting Engekri!

Lenke til kommentar
Det er jo bakgrunner , layouts ol fra scrappe sider så det skulle vel ikke være så ulovelig... De ligger jo på et åpent sted for nedlasting Engekri!

Akkurat det tror jeg ikke er relevant. Det finnes antakelig milliarder av åndsverk som ligger klar for nedlasting fra internett.

Så lenge det er til privat bruk og øvelse i Photoshop er det nok ikke noe problem. Dersom det er for å lage en ny Nike-logo eller et platecover for Eminem, kan det være en annen sak..

Endret av anderfo
Lenke til kommentar
Det er jo bakgrunner , layouts ol fra scrappe sider så det skulle vel ikke være så ulovelig... De ligger jo på et åpent sted for nedlasting Engekri!

Akkurat det tror jeg ikke er relevant. Det finnes antakelig milliarder av åndsverk som ligger klar for nedlasting fra internett.

Så lenge det er til privat bruk og øvelse i Photoshop er det nok ikke noe problem. Dersom det er for å lage en ny Nike-logo eller et platecover for Eminem, kan det være en annen sak..

5383117[/snapback]

 

Da hadde garantert kommet noen som hadde eiendomsrett på det...

Men ellers er det fritt fram :w00t:

Lenke til kommentar

Beklager at jeg blir den første (?) som pisser på paraden din nå, men jeg er nok ikke veldig enig.

 

Komposisjonen på samtlige bilder er rotete, ulogisk og lite gjennomtenkt. Rent teknisk er det heller ikke noe å hoppe i været for. Et bilde her, et bilde der, litt farge og teksturer er ikke alltid oppskriften på suksess.

 

New York-bildet er det direkte slitsomt å lese teksten på, og den globale sepiaeffekten gjør bildet litt vel monotont. Bildene som ligger spredd rundt burde også kanskje vært markert bedre som separate objekter, kanskje en diskrè skyggeeffekt?

 

Bildet med bladene ser ut som et preset i et kalenderprogram som følger med billige digitalkameraer eller scannere anno 1995.

 

Beklager at jeg er såpass direkte, men det er min mening.

Lenke til kommentar
Beklager at jeg blir den første (?) som pisser på paraden din nå, men jeg er nok ikke veldig enig.

 

Komposisjonen på samtlige bilder er rotete, ulogisk og lite gjennomtenkt. Rent teknisk er det heller ikke noe å hoppe i været for. Et bilde her, et bilde der, litt farge og teksturer er ikke alltid oppskriften på suksess.

 

New York-bildet er det direkte slitsomt å lese teksten på, og den globale sepiaeffekten gjør bildet litt vel monotont. Bildene som ligger spredd rundt burde også kanskje vært markert bedre som separate objekter, kanskje en diskrè skyggeeffekt?

 

Bildet med bladene ser ut som et preset i et kalenderprogram som følger med billige digitalkameraer eller scannere anno 1995.

 

Beklager at jeg er såpass direkte, men det er min mening.

5389337[/snapback]

Hei HalTan

Synes det er kjempe flott at du er kritisk og kommer med oppriktige meninger.

Ettersom det hun driver med er selvlært er det flott at noen med dine kunnskaper kan sette fingeren på ting som ikke er bra.

Håper å høre mer fra deg ved senere anledninger :thumbup:

Endret av bjornegil
Lenke til kommentar
Heldig du er a som har ei dame som digger Photoshop! Dama mi kaller det bare bortkastet tid når jeg sitter og leker meg litt i PS... Ikke det at jeg har forbud mot det altså, men det hadde jo vært mye kulere om hun også forstod...

5349241[/snapback]

Hei Sentimental

Dama mi synes også data var bortkastet tid men når hun fikk smaken på det selv fikk pipa en annen låt...

Gi henne en datamaskin og et kamera så skal du se..

Lykke til :w00t:

Lenke til kommentar
troode bjornegil skullle klikke hlt når han så posten til haltan :p

 

Ellers er bildene pene !(jeg synst de er pene, ikke noe med haltan å gjøre...)

5389674[/snapback]

Hehe nei nei

Jeg er såpass fersk når det gjelder foto at all kritikk er bare positiv...(så lenge den er konstruktiv da)

:dribble:

Endret av bjornegil
Lenke til kommentar

Hei HalTan

Synes det er kjempe flott at du er kritisk og kommer med oppriktige meninger.

Ettersom det hun driver med er selvlært er det flott at noen med dine kunnskaper kan sette fingeren på ting som ikke er bra.

Håper å høre mer fra deg ved senere anledninger :thumbup:

 

 

Hei. Fint at du ikke tok det ille opp. Den posten ble skrevet i en noe gretten stemning, må jeg innrømme. Jeg står allikevel bak synspunktene, selv om de selvfølgelig bare representerer det negative aspektet ved bildene. :)

 

Det som skal sies er at det ser ut til at madamen din har et godt utgangspunkt. Dette er, som sagt, hennes første bevegelser i design-land (?), og de er jo naturligvis aldri 100% vellykkede, og det gjelder alle. Det hun skal ha credit for er at hun viser et meget bevisst forhold til stil og fargebruk (da sett iforhold til det at hun er nybegynner), og at det er mange gode elementer i designene, elementer som helt sikkert kan benyttes videre. Mine beste tips er å sette seg inn i enkel komposisjons- og fargeteori (det finnes mange gode kilder på nettet og på biblioteket, for eksempel), samt å leke seg masse med mulighetene hun har med verktøyene (henholdsvis Photoshop). Det aller viktigste er å unngå klisjèene. Det er greit å bygge på andres verk, men gjør det alltid til ditt eget. Vri og vend til det gir ditt personlige uttrykk! Dette gjelder forsåvidt all kunst (musikk, for eksempel).

 

Det er mulig jeg snakker litt vel utflytende her nå, men jeg håper du får noe ut av det, i hvert fall. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...