Gå til innhold

7800gt eller x1800xl?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvorfor er det bedre? Når jeg hører om folk som skal ha ny pc kjøper de alltid 7800gt, hvorfor ikkke x1800xl hvis det er bedre?

 

Og hvis det faktisk er bedre, hvorfor når de har samme frekvens?

5306343[/snapback]

 

De fleste kjøper 7800GT for det er billigere, men nå er x1800xl på prisnivå med 7800gt. Jeg tor fler og fler begynner og kjøpe x1800xl nå. Det er ikke samme frekvens på dem, 7800GT 400/100 og x1800xl 500/1000 , hvis det var klokkehastighet du mente.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar
så jeg bør velge x1800xl fremfor 7800gt?

5306404[/snapback]

 

 

Jeg skal velge x1800xl fremfor 7800gt , rett over nyttår skal jeg ha nytt kort og da blir det x1800xl som jeg synes er et supert kort og jeg skal ha også ha det pågrunn av at det skal klokke så bra. Jeg ville anbefalt det, og for og si det sånn så er det raskere ved aa og af. Hvis du kjøper et kort til rundt 3000kr så skal du antageligvis spille med høy grafikk og aa og af på , og da er x1800xl anbefalt.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar

Har prøvd x1800XL og 7800GT. Synes Ati kortet har "skarpere" bilde og har klart mindre støy enn 7800gt. Jeg kjøpte et Sapphire x1800XL og det virket i ca 2 timer før det var ødelagt :ohmy: Fikk et 7800gt golden sample i retur; er svært fornøyd med det bortsett fra støyen. Fikk 7410 poeng i 3dmark05 med en uklokket 3200+ :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg ville ha valgt X1800XL over 7800GT av følgene grunner:

 

- Bedre AF kvalitet. Mindre shimmering og vinkel uavhengig AF.

 

- Mulighet til å bruke AA med FP blending HDR.

 

- Overlegen dynamic branching og flow control ytelse.

 

- AVIVO

 

Klart, 7800GT har også sine fordeler som langt bedre linux drivere.. det vil si ATi har ennå ikke klart å få ut Linux drivere til X1x00 serien. Super-sampling AA som kan være spesielt nyttig for eldre spill og overlegen ytelse i AoE3 (inntil videre ihvertfall), som jeg kan tenke meg er en ganske populært spill.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Har tenkt meg å kjøpe x1800xl, men av hvem ?   Club3D , Hightech, Sapphire. ( Det er sikkert flere )

Fra hvem skal jeg kjøpe korte fra ?  Hadde tenkt meg Sapphire, men jeg vet ikke om Club3D eler Hightech sine  versjoner av x1800xl er bedre

Please Help me !! :p

5307243[/snapback]

 

 

Det er samme hva du kjøper, jeg skal kjøpe det som er billigest , det som teller for meg er at det er billig. Jeg ville gått for det billigeste for det eneste som er forskjellen er vell bundelen. Gå for Sapphire du :) det skal jeg.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...