Gå til innhold

Mp3-spiller med best lydkvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er kanskje subjektiv, men iAUDIO X5 (og iAUDIO generelt) har alltid fått meget bra omtale på tester når det gjelder lydkvalitet.

 

Denne kan også spille FLAC formatet, et format som ikke taper kvalitet ved komprimering.

 

Mvh

Einar

www.vostok.no

5305950[/snapback]

 

Jeg vurdere X5 selv, men har lest i et review at den bare støtter FLAC filer som er komprimert i level 1 eller 2. Vet du om det stemmer? Høres litt rart ut synes jeg. Den burde takle default som er 5. En annen ting er at den ikke kan lese ID-tag fra hverken mp3 eller noen av de andre formatene??

Uansett er den fristende - særlig X5L med 35 timers batteri.

Lenke til kommentar

Jeg vurdere X5 selv, men har lest i et review at den bare støtter FLAC filer som er komprimert i level 1 eller 2. Vet du om det stemmer? Høres litt rart ut synes jeg. Den burde takle default som er 5. En annen ting er at den ikke kan lese ID-tag fra hverken mp3 eller noen av de andre formatene??

Uansett er den fristende - særlig X5L med 35 timers batteri.

5306073[/snapback]

 

La inn en rip med level 8, og det går helt uten problemer :dribble:

 

Her er også en tråd som bekrefter at det ikke skal være noe problemer nå:

http://www.iaudiophile.net/forums/showthre...&highlight=flac

 

Mvh

Einar

www.vostok.no

Lenke til kommentar

Litt off topic kanskje, men jeg poster bare her istede for i en ny tråd.

 

Noen som har noe å si om lydkvalitet på iPod nano? Leste på hardware.no at den har "god" lydkvalitet, men lurte på om noen har noe annet å si. For med 4GB kapasitet har man jo plass til filer med ganske god kvalitet, men lurte på om det er noe vits?

 

edit: Jeg har et Koss headset sporta pro trur jeg, og jeg er meget fornøyd med det, så headsettet burde ikke være det svakeste leddet.

Endret av att404
Lenke til kommentar

Jeg vill anbefale dere å se på Creative...

 

Eivind018: Du burde ta en titt på Creative Zen Sleek Photo.... Meget fin spiller, hvis ikke kan du jo også ta en titt på Zen Sleek.

X5 har fått mye skryt her på forumet ja, (fin er den jo også). Denne har jeg ikke holdt i engang, så det kan jeg ikke si noe om.

 

att404: Jeg vet ikke noe omIpod Nano, men med erfaring fra andre Ipod modeler er ikke lyd kvalitet noe å skryte av, hvertfal ikke hvis du er vant til Creative kvalitet. Alle jeg kjenner som har hatt Ipod (og har en) her eller har hatt problemer med dem, vil anbefale deg å se på Creative sinne modeller. Og når jeg så Ipod Nano i verkligheten, begynte jeg febrilsk å lete etter et sted å spy pga. hvor stygg en var...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...