Gå til innhold

Hvordan koble til internett via mobil


Andreass

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg har lest at det er mulig å koble til innternett med bærbar pc via mobil. Er det mulig? Isåfall hvordan gjør jeg det? På forhånd takk!

5305703[/snapback]

 

Ja dette er fullt mulig, jeg bruker dette selv og fungerer ypperlig, dog du får jo ikke den farten du har på xdsl'en hjemme.

 

Nå vet jo ikke jeg hva slags os, telefon og abbonement du har, men denne siden hos telenormobil et en fint sted å starte med mye god info

Lenke til kommentar
Hei! Jeg har lest at det er mulig å koble til innternett med bærbar pc via mobil. Er det mulig? Isåfall hvordan gjør jeg det? På forhånd takk!

5305703[/snapback]

 

Oppsettet er 3 delt

 

1) sette opp datakonto på telefon

2) koble sammen telefon og PC

3) sette opp telefon som modem

 

Sjekk på telefon sin web sider om de har en oppskrift - har selv netcom og de hadde en veldig bra oppskrift.

Lenke til kommentar
Har prøvd dette min erfaring var at d gikk realtivt tregt også er d dyrt.

5317755[/snapback]

 

Jeg prøvde også dette med et telenor mobil abb, ringte opp start.no, via mobilen. Koblet sammen telefon og pc med blåtann. Det var trøblete, fikk ikke noe god hastighet, men klarte (etter mye venting) å få lastet ned noe mail, og senere lastet opp igjen mail. Vanlig surfing kunne jeg bare glemme.

 

Det er godt mulig det er jeg som har gjort noe feil, siden jeg bare fikk 11kbs eller noe, jeg gjorde dette fra hytta, der det er på grensen til at jeg i det hele tatt har dekning.

 

Noen som vet noe om dette, om GPRS krever mye "dekning" elns?

 

Vil understreke at selv om det gikk treigt, så var det utrolig nyttig å få gjort akkurat de enkle operasjonene fra hytta. Det var således verdt pengene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...