Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

D-link ruter problem


Anbefalte innlegg

Har 2 rutere d-link Di634M og DGL-4300 .

 

Har satt den eine opp mot internett på maskin nr 1 . Her fungere internet og ruter som den skal.

 

 

 

Kan man koble den andre ruteren til maskin nr 2 og få kontakt med maskin nr 1 (web osv) via WLAN , eller må jeg køpe et trådløst nettverskort å sette i maskin nr 2. Får ikke kontakt mellom ruterne på WLAN. (LAN funker fint men det var jo ikke det som var tiltenkt.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ha en ruter koblet til internett, og en til som er koblet til den andre ruteren sånn at alt fungere som et stort nettverk korrekt?

Ta og sett opp den ruteren som ikke er koblet til internett til og være en aksesspunkt. Da vil den bare fungere som en forlengelse av "hoved" ruteren

 

aksesspunkt det heter? ja tror det, nok av folk som arrestere meg hvis navnet ble feil, prinnsippet er riktig

Lenke til kommentar

Takker for innlegga.

 

 

Er ny på dette med Wlan.

 

Litt rart at ikke alle (d-link) routere kan settes opp i ett Wlan ettersom de kan sende og mota + kominisere med trådløse nettverkskort.

 

Er det noen programvare som kan fikse oppsett av wlan mellom mine 2 routere ?

 

Kan man bruke en av routerenne mine for å koble seg til eksisternede tråløse nett , fra maskienen som routeren er koblet til ?

Lenke til kommentar

Du kan ikke få de to routerne til å kommunisere sammen trådløst, punktum. Beklager. Kort forklart, så virker modusen AP slik at klienter kan koble seg til routeren, that's it. Da routerne kun har AP modus, så vil ikke de kunne koble seg til hverandre.

 

//Sylvarius

Endret av Sylvarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...