Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 internet linjer inn til 1 hus.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det ann og ha 1 bluecom linje inn til huset mens jeg har en nextgentel linje fra før av? Uten og måtte si opp nextgentel avtalen? Å om jeg kjøper bluecom, hvor mangen iper får jeg?

5304898[/snapback]

 

ja det skulle jeg da tro, du må vel bare be montør legge opp bluecom linja som fullaksess om ikke NGT linja er det.

 

vi har 2 inet linjer inn i hustet her, ADSL og SDSL så jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle gå.

Lenke til kommentar

Er huset du bor i litt oppegående og ikke fra 1930 så er det mulig.

 

De fleste hus har 2 par inn til huset.

 

Problemet ditt blir at du mest sannsynlig må strekke kabel fra inntaket til TLF på huset ditt til der du skal ha modemet fra Bluecom. Det er jo i bunn og grunn ikke noe problem, bare en liten ekstra kostnad :)

Lenke til kommentar
Problemet ditt blir at du mest sannsynlig må strekke kabel fra inntaket til TLF på huset ditt til der du skal ha modemet fra Bluecom. Det er jo i bunn og grunn ikke noe problem, bare en liten ekstra kostnad :)

5305464[/snapback]

 

neh, det blir ingen ekstra kostnad for deg om du ikke velger gjør det selv, montøren gjør dette om du ber han om det, regningen blir sendt til bluecom uansett :)

 

ditt innstallasjonsgebyr blir ikke noe høyere :)

Lenke til kommentar
Problemet ditt blir at du mest sannsynlig må strekke kabel fra inntaket til TLF på huset ditt til der du skal ha modemet fra Bluecom. Det er jo i bunn og grunn ikke noe problem, bare en liten ekstra kostnad :)

5305464[/snapback]

 

neh, det blir ingen ekstra kostnad for deg om du ikke velger gjør det selv, montøren gjør dette om du ber han om det, regningen blir sendt til bluecom uansett :)

 

ditt innstallasjonsgebyr blir ikke noe høyere :)

5307741[/snapback]

Det er dessverre feil. Kontakten skal stå på første og beste sted, altså ved grensesnittet. Skal du ha modemet f.eks på loftet, og inntaket er i kjeller blir det ekstrakostnad på kunden, som vil bli fakturert utenom Bluecom, altså direkte til firma montøren kommer fra

Lenke til kommentar

Du kan åpne denne telefonkontakten å se inni om du finner med enn 2 ledninger (altå 1 par) Er det det går det fint.

 

Det triste med når du bestiller bredbånd er at operatøren er ikke pliktig til å legge nye kabler til huset ditt om du har internett/tlf fra før i samme leilighet. Det kommer på din regning vist.

 

Men er mye forandringer for tiden så en dag vil det nok bli dekket!

Lenke til kommentar

Det er dessverre feil. Kontakten skal stå på første og beste sted, altså ved grensesnittet. Skal du ha modemet f.eks på loftet, og inntaket er i kjeller blir det ekstrakostnad på kunden, som vil bli fakturert utenom Bluecom, altså direkte til firma montøren kommer fra

5307833[/snapback]

 

jaha? jeg har nå hvertfall ikke mottat noen regning ifra montøren selv om de har lagt opp 2 ekstra kontakter for meg ved innstallasjon av linje.

Lenke til kommentar
Problemet ditt blir at du mest sannsynlig må strekke kabel fra inntaket til TLF på huset ditt til der du skal ha modemet fra Bluecom. Det er jo i bunn og grunn ikke noe problem, bare en liten ekstra kostnad :)

5305464[/snapback]

 

neh, det blir ingen ekstra kostnad for deg om du ikke velger gjør det selv, montøren gjør dette om du ber han om det, regningen blir sendt til bluecom uansett :)

 

ditt innstallasjonsgebyr blir ikke noe høyere :)

5307741[/snapback]

Det er dessverre feil. Kontakten skal stå på første og beste sted, altså ved grensesnittet. Skal du ha modemet f.eks på loftet, og inntaket er i kjeller blir det ekstrakostnad på kunden, som vil bli fakturert utenom Bluecom, altså direkte til firma montøren kommer fra

5307833[/snapback]

 

Vel, rett, men vil utdype litt.... :) Kontakten skal plaseres på første fornuftige sted i nærheten av inntaket. Ergo. kommer kabelen inn i en bod i kjelleren er dette ikke et fornuftig sted å plassere en telefon. Kabel må derfor kostes av leverandør opp i gang / stue / arbeidsrom etc. (Alt etter hva som er nærmest.)

 

Kommer kabelen derimot inn i gangen er dette et fornuftig sted, og kontakten blir plasert her. Skal du ha den et annet sted må du koste dette selv....

 

Hvordan montører praktiserer dette blir praktisert veldig forskjelig. Derfor vil noen få regning når de ikke skulle hatt dette. (Grådige montører.... :hrm: ) Også mange som slipper regning da montøren er for snill.... (Noe jeg desvere tror er tilfellet for meg.... :p )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er dessverre feil. Kontakten skal stå på første og beste sted, altså ved grensesnittet. Skal du ha modemet f.eks på loftet, og inntaket er i kjeller blir det ekstrakostnad på kunden, som vil bli fakturert utenom Bluecom, altså direkte til firma montøren kommer fra

5307833[/snapback]

 

jaha? jeg har nå hvertfall ikke mottat noen regning ifra montøren selv om de har lagt opp 2 ekstra kontakter for meg ved innstallasjon av linje.

5310885[/snapback]

Riktig som han over meg sier, kommer an på montøren.

Men for å si det slik så har ikke Bluecom betalt noe for de to ekstra kontaktene du fikk.

Skrev du ikke under regningsunderlag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...