Gå til innhold

Wacken Open Air 2006 - Noen som skal?


Gromle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir min første festival :w00t:  noen som har noen tips om hva som er lurt å ta med seg?

6450599[/snapback]

 

 

1. Telt/Sovepose

2. Klesskift

3. Sanitets Dill

4. Engangsgriller

5. Original Plater av artister som spiller sånn at du har en sjangse til å få disse signert (om dette er av interesse)

6. Øreplugger <<< da de normale gule skumdottene er et mareritt å ha i over lengre tid pluss at dem ødelegger hele lydopplevelsen så vil jeg anbefale at du stikker innom en forretning som selger instrument o.l å kjøper deg noen "profesjonelle" øreplugger, disse merker du knapt at du har i og de bevarer lydopplevelsen samtidig som du slipper å risikere hørselen. Også greit når du skal sove for å dempe bakgrunns støy. Merket: Alpine er å anbefale da det følger med et ekstra filter for enda høyere demping av støy.

7. En slags stol, er ikke morsomt å sitte på ølkasse eller bakken :p

8. hmmmmmm

9. putt inn noe jeg har glemt her

10..sikkert glemt enda mer... er en spontan pakker :p

Lenke til kommentar
Det blir min første festival :w00t:  noen som har noen tips om hva som er lurt å ta med seg?

6450599[/snapback]

 

 

1. Telt/Sovepose

2. Klesskift

3. Sanitets Dill

4. Engangsgriller

5. Original Plater av artister som spiller sånn at du har en sjangse til å få disse signert (om dette er av interesse)

6. Øreplugger <<< da de normale gule skumdottene er et mareritt å ha i over lengre tid pluss at dem ødelegger hele lydopplevelsen så vil jeg anbefale at du stikker innom en forretning som selger instrument o.l å kjøper deg noen "profesjonelle" øreplugger, disse merker du knapt at du har i og de bevarer lydopplevelsen samtidig som du slipper å risikere hørselen. Også greit når du skal sove for å dempe bakgrunns støy. Merket: Alpine er å anbefale da det følger med et ekstra filter for enda høyere demping av støy.

7. En slags stol, er ikke morsomt å sitte på ølkasse eller bakken :p

8. hmmmmmm

9. putt inn noe jeg har glemt her

10..sikkert glemt enda mer... er en spontan pakker :p

6450808[/snapback]

Takker :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan vel legge til at du burde bare ta med selve "inlay'et" på original platene, da dette for det første sparer mye plass og du slipper å ødelegge eventuell CD. Om du bare har CDer så kan du putte disse i et tomt cover (Uten den delen du fester CDen til for å få plass til mest mulig).

Lenke til kommentar

Hvordan er det med mat og drikke på Wacken? Er det slik at man må til Wacken "downtown" for å handle, eller selger de mat og drikke på festivalen? Med drikke tenker jeg på vann, er godt med det innimellom. Tenker også lit på øl, er det billig på festivalområdet eller er det best å reise til sentrum? Så på et flyfoto eller så var det noe lignende, så ikke ut som om det var langt å gå til sentrum der.

Lenke til kommentar

er ikke sikker på prisene på mat/øl på festival området, men du kan regne med at det er en god del billigere enn tilsvarende i Norge.

 

Regner med at det ikke er noe prob å få kjøpt mat i wacken området.

 

Øl tipper jeg er en ca. 20kr for et stort "glass" ikke peil på hvor mye :p men tror du får et hav mer øl for penga i tyskland sammenlignet med Norge.

 

Når det gjelder lokale ting tror jeg noen andre burde svare deg.

 

Men som sagt, tror ikke det er lange biten til "sentrum" og der burde du få tak i alt du behøver av vann/mat om du ikke vil handle sånt på festivalen.

 

PS! Har aldri vært på Wacken selv, har en haug kamerater som har vært der mange år på rad.

Lenke til kommentar

Ver det blir en del spørsmål her nå, men det er er vel lit av poenget med forumet :p Jeg lurte på hvordan det er med mobil i utlandet. Jeg har vanlig Netcome kontantkort og lurte på om det går an å sende meldinger fra Tyskland til Norge og i innen for Tyskland. Hvis det er mulig, er det i så fall dyrere en normalpris?

Lenke til kommentar

Du maa ha over en viss sum hvis kontantkortet ditt skal fungere i utlandet, tror det er 500 eller noe saant, ikke helt sikker.

 

Hvor mye penger skal folket ha med seg?

Jeg skal ha med meg en god del, skal nok handle med meg litt saker hjem og saann. Dessuten er det sikkert endel jalla-sjapper paa omraadet aa svi av noen gryn paa. :D

Lenke til kommentar

Wacken i seg selv er bare en bitteliten landsby med noen få butikker og en vanlig matbutikk. Det er også ca 1 km å gå ned dit, så det anbefales egentlig ikke å satse på å kjøpe all mulig mat der. Men det er haugevis av matboder på festivalområdet. Ellers anbefales å ha et lys eller flagg ellerno på teltet ditt, så du greier å finne det igjen i mørket når du kommer tilbake fra konserter. Er ikke så lett å orientere seg når det går sandveier på kryss og tvers, og jeg lette i 2 timer etter mitt telt en kveld det styrtregnet.

 

Men dette var i 1999, kan jo ha forandra seg mye på 7 år.

Ta med flere håndklær, hvis det regner blir det pissvått i inngangen til teltet, og det er greit å ha noe å suge opp vannet du drar med deg inn med.

T-shirts og CD'r er nesten like dyrt som i Norge. Øl er selvsagt billig. Og det er plenty med juggelboder og alt mulig drit å kaste bort penga på.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

CD/LP bodene på wacken har vist et helt sykt bra utvalg, alt ifra sjeldne bootlegs til super sjeldne CDer. Og jeg vil tippe at band merchandise har et like bra utvalg. Så om du samler på sånt så ville jeg tatt med en god porsjon av skatte/feriepengene om du fortsatt har noe igjen ;)

 

Håndklær og markering av telt var gode forslag Bitex ;)

Lenke til kommentar

Takker for alle svarene :thumbup: Gleder meg så sykt til Wacken nå. Er nesten uvirkelig at jeg skal der, og når jeg kommer hjem er det bare lit over 14 dager til HITS :D

Flagg på teltet virket ikke så dumt :hmm:

Når det gjelder hvor mye penger jeg skal ha med meg så blir det vel omtrent alle jeg har, selv om det ikke er så altfor mye, men må ha noe til å bruke på T-shirts ol.

Lenke til kommentar
du trenger kun å ha 500kr om du skal ringe.. sende sms funker fett uansett.. var i frankrike tidligere denne uka og det funka fett! bare husk +47 før nummeret  :)

6460492[/snapback]

Jeg faar ikke sendt mld. Er paa Island. Faar ikke kontakt med noen operatoerer, eneste som funker er noednummer.

Lenke til kommentar
du trenger kun å ha 500kr om du skal ringe.. sende sms funker fett uansett.. var i frankrike tidligere denne uka og det funka fett! bare husk +47 før nummeret  :)

6460492[/snapback]

Jeg faar ikke sendt mld. Er paa Island. Faar ikke kontakt med noen operatoerer, eneste som funker er noednummer.

6461387[/snapback]

Var i Portugal for en stund siden og da sendte jeg SMS med Netcom kontantkort hjem til norge for 4,60 kr. Og hadde under 500sppenn på kortet ;)

Lenke til kommentar

Det er ett eget "mat-telt" på området hvor de selger div. mat (frokost, noe varmmat, wacken-ølet og div annen drikke.) Ellers selges det junkfood stort sett over hele området. En "standardpris" på øl i fjor var 1 euro. Ikke ille med andre ord :) Det finnes noen få resturanter i selve wacken, men som tidligere nevnt, er det ikke å satse på. Det finnes forøvrig kun 1 (!) minibank i området, så sørg for ha nok euro i lomma. Jeg dreit meg ut på det i fjor :(

 

Det er også ett eget STORT område hvor de selger effekter, samt cd'er/lp'er og slikt. Her finner du masse rart!

 

God tur!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...