Gå til innhold

*Backup* Brenne flere dvd'er samtidig


RC1

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er så kjipt å sitte å brenne en og en dvd når jeg skal ta backup av 10-talls Gb så jeg funderte på en backup løsning for å brenne flere dvd'er samtidig.

Går det ann å brenne flere dvd'er samtidig?

 

I så fall så lurte jeg på å kjøpe et slikt firewire kabinett og montere inn dvd brennere.

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=425113

Kabinettet fåes også i Scsi noe som kanskje er å foretrekke, men SHG selger ikke det.

 

Hva med brenner software?

Kan man starte flere sessions samtidig i Nero?

 

Dette er sikkert så maskinkrevende at man må ha en monster maskin :p

All input mottas med takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan brenne samme innhold til flere brennere samtidig med Nero, eller du kan brenne forskjellig innhold til forskjellige brennere samtidig ved å åpne Nero flere ganger og arbeide med de forskjellige brennerene. Jeg har brent samtidig på 3 brennere på begge måtene.

5303299[/snapback]

 

 

Ok, så hvis man har en rimelig powerfull pc så skal det gå greit? ;)

Men det tar vel litt lengre å cache opp når det er dvd'er det er snakk om?

Og man bør vel kanskje gå for SCSI versjonen av kabinettet med tanke på hastigheten eller har ikke det noe å si siden det ender opp til IDE?

 

 

Pc'n:

 

Pentium 4 3.2Ghz

2Gb RAM

Endret av RC1
Lenke til kommentar
Ok, så hvis man har en rimelig powerfull pc så skal det gå greit? ;)

Men det tar vel litt lengre å cache opp når det er dvd'er det er snakk om?

Og man bør vel kanskje gå for SCSI versjonen av kabinettet med tanke på hastigheten eller har ikke det noe å si siden det ender opp til IDE?

 

Trenger ikke nødvendigvis verdens kraftigste pc så lenge maskinen kan streame data fra harddisken raskt nok. Dette kan du teste i Nero. Men skal du brenne forskjellig data fra samme harddisk på 16X til 3 brennere samtidig, så sliter nok disken med å holde følge. Det kan du jo selv regne på. 16X DVD-brenning er ca. 22MB/s. Så brenner du til flere brennere ville jeg ha kjørt lavere hastighet.

 

Omtrent alle brennere i dag er IDE, så SCSI brukes vel bare til disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...