Gå til innhold

Blåskjerm i XP ved spilling av RollerCoasterTycoon


Jørnan

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert RollerCoaster Tycoon 3 (sinsykt bra), men etter mellom 5 minutter og en halv time får jeg blåskjerm i Win XP. Slik er det hver gang jeg spiller. RCT3 krever 256 MB RAM og 32 MB skjermkort, som jeg akkurat har, men det er anbefalt 384 MB RAM, som jeg ikke har. Kan det fororsake blåskjermen? Ev. hva kan være galt? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blåskjerm har ikke noe med varme å gjøre, det kan være problem med selve hw eller OS.

5305570[/snapback]

 

Dette er ikke helt riktig. Varme kan like gjerne føre til blåskjerm, ved at et komponent svikter som følge av høy tempratur.

 

Før i tiden kjørte jeg en AMD XP2100 med tilhørende vifte. Under spilling opplevde jeg å få blåskjerm til ulike tider. Hver gang kom det opp ulike koder. Jeg testet minne, oppgraderte bios, oppdaterte drivere etc. Ingengting hjalp. Når jeg skrudde av sidedøren så holdt den litt lenger, men blåskjermen kom til slutt. Jeg prøvde å bytte til en bedre prossessorvifte og "vips" så var problemet løst. Tempraturen på prosessoren sank. Jeg hadde rett og slett for høy varmeutvikling på prosessoren, noe som i sin tur førte til at den konket ut. Etter bytte av vifte hadde jeg ikke en eneste blåskjerm.

 

Så det kan godt være varmeutvikling som gjør at pc'en stopper...Derimot vil det ikke fremkomme av blåskjermen at det har med varme å gjøre. I mitt tilfelle fikk jeg alle mulige slags feilmeldinger på blåskjermen. :)

Endret av Frekk
Lenke til kommentar
vil kansje tro det er varme.. prøv å spill med sidedøren åpen, og fjærn stov og dritt inni pc'en

5302638[/snapback]

 

hadde samme problem selv for et par uker siden, med cs source og battlefield. åpna pcen og tørka vekk støv, så funka pcen mer stabilt enn noen gang før:P så trådstarter burde prøve å tørke vekk støv inni pcen :p:roll::yes:

Endret av tuverud_24
Lenke til kommentar

Blåskjermen sier at det er en feil med programet og at det bør re-installeres. Jeg gjorde det, men det hjalp ikke. Skal prøve å stille det til laveste kvalitet for å se om det er skjermkortet som ikke holder. I såfall må jeg skaffe meg bedre skjermkort. Kan jeg få det til en Fujitsu Siemens Amilo D7830, eller er det integrert i hovedkortet? :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...