Gå til innhold

Byttet maskinnavn - får ikke logget på!


Bruun

Anbefalte innlegg

Hallo, har et kritisk problem med min laptop som er kjøpt og konfigurert av skolen:

 

Jeg er på tur til Lillehammer, og satt med ned med laptopen min og så at de var et trådløst nettverk, usikret, i området. Jeg fant ut at før jeg evnt. kobler meg på dette, ville jeg midlertidig forandre maskinnavnet på laptopen.

 

Jeg gikk inn på Maskinnavn-tab'en i Egenskaper på Min Datamaskin. Deretter skfitet jeg Maskinavn fra 1126thobru, til en god del tall og bokstaver, uten å skrive ned disse. Så meldte jeg maskinen ut av domenet til skolen min, som også ville hinte til hvem jeg var, og byttet heller til en Workgroup som jeg kalte WORKGROUP.

 

Når jeg restartet masinen vil den ikke logge inn med mitt gamle brukernavn\passord, ikke med administrator\admin som brukernavn, eller noen andre kombinasjoner som faller meg inn...

 

Har jeg mulighet til å kjøre noen form for system recovery fra FØR jeg byttet om på maskinnavnet?

 

Mvh

Bruun

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Passordet ble satt av de IKT-ansvarlige ved skolen, og av en eller annen grunn har vi ikke fått disse passordene selv. Jeg fant et oppstartsprogram som resatte Admin-passordet, så jeg fikk logget meg inn på maskinen. Domenet får jeg derimot ikke meldt meg inn i uten at de IKT-ansvarlige på skolen gjør det.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...