Gå til innhold

trene samme musklene hver dag?!


Anbefalte innlegg

jeg har begynt å trene sånn smått med vekter (manualer) som jeg har liggende her hjemme.

Har som nyttårsforsett å begynne å trene daglig på treningstudio etter nyttår.

 

Trener ganske hardt her hjemme når jeg trener. har hørt at man ikke skal trene samme musklene hver dag. men siden jeg bare har manualer så får jeg bare trent skuldrene, bicept og triceps, og de tar jeg på en treningsøkt. så vis jeg ikke skal trene samme musklene hver dag så får jeg jo bare trent annen hver dag.:/ Har det noe å si om jeg trener samme musklene hver dag?

Endret av Fat_ASS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan trene dei fleste muskler med manualer. Sjekk følgande side for forskjellige øvelser (velg muskelgruppa du vil trene og alternativet "Dumbbell").

 

 

D var kanksje litt feil det jeg skrev i første posten! jeg vet godt at jeg kan trene flere muskelgrupper med manualer. Bare det at jeg gidder ikke!

Det er kjedelig å tungvindt å trene alle de forskjellige muskelgruppene med manualer. så derfor trener jeg bare sånn smått nå her hjemme for å komme litt i gang slik at d kanskje blir lettere å begynne på treningstudio etter juleferien...

Lenke til kommentar
Det har ALT å si for fremgangen.

 

Trening: Nedbryting av musklene -> Hvile -> Oppbygning

Og forhåpentligvis har de blitt -litt- sterkere.

 

Om de ikke får hvile så får de ikke "bygd seg opp" 100% før du begynner å bryte de ned igjen.

 

Knotete forklart, men jeg tror du skjønner poenget. :)

5303717[/snapback]

 

 

Ja skjønte det..:) får vel ha hviledag anna hver dag da! eller blir d for lite hvile?

Enn magen da? har hørt noen si at man kan trene den hver dag?! men de "noen" vet jeg ikke om har så mye peiling at det gjør noe... :p

Lenke til kommentar
Hvor i Trondheim trener du, LarsP? Har hørt mye godt om Kaliber gym selv, og lurer på om jeg skal kjøpe meg en måned etter nyttår.

5304042[/snapback]

Akkurat nå trener jeg på Sats i fjordgata. For meg blir avstand alfa og omega, men skulle gjerne ha trent på f.eks Kaliber.

 

Fat_ASS: Magen kan du trene hver dag.

Lenke til kommentar
Du kan trene dei fleste muskler med manualer. Sjekk følgande side for forskjellige øvelser (velg muskelgruppa du vil trene og alternativet "Dumbbell").

 

 

D var kanksje litt feil det jeg skrev i første posten! jeg vet godt at jeg kan trene flere muskelgrupper med manualer. Bare det at jeg gidder ikke!

Det er kjedelig å tungvindt å trene alle de forskjellige muskelgruppene med manualer. så derfor trener jeg bare sånn smått nå her hjemme for å komme litt i gang slik at d kanskje blir lettere å begynne på treningstudio etter juleferien...

5302859[/snapback]

 

 

Du sier at du er ivrig på å trene hver dag så hvis jeg var deg så ville jeg kommet igang skikkelig med trening av hele kroppen.

 

F.eks:

 

Dag 1: Rygg, biceps og mage

Dag 2: Bryst, triceps og skuldre

Dag 3: Fri

 

Hvis jeg var deg så ville jeg også kjørt bena, feks på dag 3, men føler litt etter innleggene dine at du ikke kommer til å gidde dette så har utelatt det fra programmet.

 

Hvis du kjører mange øvelser på hver muskelgruppe og syntes dette blir for mye for en dag så kan du fordele det ut over 3-4 dager istedenfor.

Lenke til kommentar
Du kan trene dei fleste muskler med manualer. Sjekk følgande side for forskjellige øvelser (velg muskelgruppa du vil trene og alternativet "Dumbbell").

 

 

D var kanksje litt feil det jeg skrev i første posten! jeg vet godt at jeg kan trene flere muskelgrupper med manualer. Bare det at jeg gidder ikke!

Det er kjedelig å tungvindt å trene alle de forskjellige muskelgruppene med manualer. så derfor trener jeg bare sånn smått nå her hjemme for å komme litt i gang slik at d kanskje blir lettere å begynne på treningstudio etter juleferien...

5302859[/snapback]

 

 

Du sier at du er ivrig på å trene hver dag så hvis jeg var deg så ville jeg kommet igang skikkelig med trening av hele kroppen.

 

F.eks:

 

Dag 1: Rygg, biceps og mage

Dag 2: Bryst, triceps og skuldre

Dag 3: Fri

 

Hvis jeg var deg så ville jeg også kjørt bena, feks på dag 3, men føler litt etter innleggene dine at du ikke kommer til å gidde dette så har utelatt det fra programmet.

 

Hvis du kjører mange øvelser på hver muskelgruppe og syntes dette blir for mye for en dag så kan du fordele det ut over 3-4 dager istedenfor.

5305582[/snapback]

 

 

Jada skal trene alle muskelgruppene når jeg kommer meg på et treningstudio!'

men inntil da skal jeg bare trene sånn litt hjemme for å komme i gang..skal bynn i treningstudio etter juleferien...:)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...