Gå til innhold

Intel Vs Amd til spilling


McMuffin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD sine prossesorer har korte, men tjukke pipelines. Dette gjør at prosessoren er bedre til spilling. Intel sine prosessore har lange, men tynne pipelines. Dette gjer at den er bedre til filmredigering, bilderedigering og alt anna prosessorkrevende jobber.

 

Eg har alltid vært ein Intel fan. Eg har aldri hatt problemer med dei, og eg har aldri hatt problemer med spilling med intel prosessorer.

 

Eg anbefaler Pentium 4 3,2 Ghz

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor du bare ikke velger AMD? Det viser seg i flere tester at AMD gruser Intel i spill!! ikke at jeg er noen AMD-fan, men jeg velger det pga at jeg spiller en god del og det er amd best til og pris kontra ytelse!!...En 3000+ vil være bedre en en 3.2Ghz P4 i spill!!

 

Du har foressten laget en tråd før om dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=509921&hl=

Endret av B.H.H
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor du bare ikke velger AMD? Det viser seg i flere tester at AMD gruser Intel i spill!! ikke at jeg er noen AMD-fan, men jeg velger det pga at jeg spiller en god del og det er amd best til og pris kontra ytelse!!...En 3000+ vil være bedre en en 3.2Ghz P4 i spill!!

 

Valget er engentlig enkelt:

Ok, har nemlig tlbud om P4, 3,2 Ghz, HK+ 1GB RAM til 2500,-

 

mens hk+amd athlon 64 3700+ alene koster 2500 nytt..

5303694[/snapback]

 

Pris/ytelse har veldig mye å si her ,og han kan kjøpe ekstra 1GB med ram og enda spare ca. 1000.-

Lenke til kommentar
B.H.H du er sær du :p Gå for det Intel oppsettet du trådstarter ;) Det skal klare å dra de overnevnte spillene helt fint. BF2 kunne nok hatt 2GiB ram å kose seg med, men så lenge du ikke går over 1280*1024 skal det gå bra tror jeg :)

5307476[/snapback]

 

 

hvorfor er jeg så jævla sær da? Prøver bare å forklare trådstarter at AMD er bedre i spill!

Lenke til kommentar
AMD sine prossesorer har korte, men tjukke pipelines. Dette gjør at prosessoren er bedre til spilling. Intel sine prosessore har lange, men tynne pipelines. Dette gjer at den er bedre til filmredigering, bilderedigering og alt anna prosessorkrevende jobber.

 

5302681[/snapback]

 

En sannhet med modifikasjoner. Intel cpu'er er ikke automatisk bedre til prosessorkrevende jobber p.g.a. lange "tynne" pipelines. De er bedre på oprasjoner som er lette å "forutse" (dette samsvarer selvsagt ofte med videoredigering o.l. ).

 

Ulempen med den lange pipelinen er at hvis det kommer en operasjon som CPU ikke har forventet, så må den forkaste alt i pipelinen og starte på nytt. AMD CPUer må også det, men ettersom pipelinen er mye kortere mister man mindre data. (spekulasjon: En kortere pipeline gjør det også mindre sannsynlig at man forutser feil, ettersom data har mindre tid i pipen..)

 

edit: leif

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...