Gå til innhold

[LØST]Abit KV8 Pro-3rd Eye problem.


winchestr

Anbefalte innlegg

I går formaterte jeg. Etter jeg hadde installert alle driverene og sånt til hovedkortet. Så la jeg merke til i uGuru at jeg kunne updatere BIOS'en. Jeg tenkte jo at dette gikk sikkert helt fint siden det gikk ann med ett program som støtter mitt hovedkort.

 

Etter noen updateringer av Windows XP måtte jeg reboote. Det var da det skjedde. når pc'en hadde restartet seg så var skjermen helt svart. Jeg trudde først det var noe meg skjermkortet så jeg skrudde av pc'en og tok ut skjermkortet og så om det var noe feil med det. det så helt fint ut. Jeg stappet det inn igjen og restartet BIOS. Så startet jeg pc'en på nytt. Det var da det skjedde. Jeg trykket på "Start windows på vanlig måte" og ikkeno skjedde. Det kom bare fram ett svart skjermbilde. Så prøvde jeg å starte opp i safe mode. Det gikk heller ikke. Da gikk jeg til den andre pc'en og leste en del på google og abit's hjemmeside. Jeg fant ut at jeg skulle legge en fil på en diskett for å updatere BIOS. Da gjorde jeg det. Tok den nyeste versjonen og la den på en MS-DOS formatert diskett. jeg gjorde det jeg fikk beskjed om der. Men etter jeg hadde skrivet (i ms-dos) kv8p23.exe for å få kjørt filen som ligger på disketten stoppet den opp på en fil som het kp8_p23.bin.

 

Jeg har prøvd andre BIOS versjoner men ingen funker. Det hadde vært fin om noen hadde prøvd å hjelpe meg litt fram.

Må jeg kjøpe nytt hovedkort, eller hva er feilen?

Hvordan går jeg løst feilen?

 

EDIT

Fikk løst problemet. Jeg fikk en kompis over til å hjelpe meg. Vi la merke til under POST at man kunne kjøre awpflash ved å trykke alt+F2. Etter det la vi bios på en diskett og kompisen min klarte å oppdatere biosen.

Da bli det jul år også ;)

 

GOD JUL

Endret av WinchestR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...