Gå til innhold

kjøpe x850xt pe agp eller 6800gs ? innspill ønskes


HWE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er powercolors x850xt pe agp så mye bedre enn XFX 6800 gs agp?  Det hadde vært fint å få avklart dette innen tilbudet går ut :D

5301837[/snapback]

Ja det er bra mye bedre ja. 6800gs er jo ikke spesiellt bra om det ikke klokkes. Det er ca som et 6800gt og x850xt pe er forrige gen. desidert raskeste kort. Så enkelt. Og prisforskjellen er liten.

Lenke til kommentar
Er dette korte skikkelig merkbart bedre enn 6800GS (Som ca lik 6800GT...)? Vil det være problematisk at det er forholdsvis gammelt?

5302240[/snapback]

Nå spør du jo om det samme hele tiden, det er vanskelig å si nøyaktig hvor mye bedre uten å se tallene framfor meg, men ja kortet er merkbart bedre...hvor mye bedre får du søke opp i en eller annen test. Det finns drøssvis av de. Det er verdt mellomlegget, men om du hadde hatt pciexpress port på hket så hadde 7800gt til samme pris vært bedre.

Lenke til kommentar

For en tid tilbake var jeg og på tur til å kjøpe x850xtpe men ble dengang gjort oppmerksom på at dette kortet krevde mye av prosessoren for å komme til sin rett. Jeg har 3000+, 1Gb ram og ble fortalt at cpu ville være flaskehalsen i dette oppsettet og at dette kortet ytelsesmessig ikke ville komme til sin rett...

 

Fikk tak i et 6800gt 256Mb og er veldig godt fornøyd med dette. Fant egentlig ut at det nesten ville vært galskap å bruke 3000kr på skjermkort all den tid resten av maskinen er gått ut på dato....

Endret av poffer
Lenke til kommentar

Til de som lurer. Jeg hadde et Geforce 6800NU og byttet til X800XT PE.

Forskjellen mellom de 2 var enorm. For eksempel Far-Cry ble ble en nytelse å spille med X800XT PE i forhold til 6800NU.

Dagens pris på X850XT PE er derfor meget bra. Løp å kjøp.

 

Edit:Blir vel for sent å si dette nå

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Til de som lurer.  Jeg hadde et Geforce 6800NU og byttet til X800XT PE.

Forskjellen mellom de 2 var enorm.  For eksempel Far-Cry ble ble en nytelse å spille med X800XT PE i forhold til 6800NU.

Dagens pris på X850XT PE er derfor meget bra.  Løp å kjøp.

 

Edit:Blir vel for sent å si dette nå

5303489[/snapback]

 

 

Håper det er sant det du sier.

 

Vurderte lenge hvilket kort jeg skulle ta.

Det ble X850XT PE til juleprisen hos komplett.

I tillegg dro jeg med 1024 mb ram ekstra, så nå er det bare å passe seg dere som spiller bf2.

 

SKÅL!

 

GOD JUL!

Lenke til kommentar
Til de som lurer.  Jeg hadde et Geforce 6800NU og byttet til X800XT PE.

Forskjellen mellom de 2 var enorm.  For eksempel Far-Cry ble ble en nytelse å spille med X800XT PE i forhold til 6800NU.

Dagens pris på X850XT PE er derfor meget bra.  Løp å kjøp.

 

Edit:Blir vel for sent å si dette nå

5303489[/snapback]

 

 

Blir vel ikke helt riktig å ta utganspunkt i et 6800nu kort og sammenligne dette med x850xtpe når spørsmålet om ytelsesforskjell var mellom 6800gs og x850xtpe... Har lest endel tester på dette gs kortet og i enkelte spill f.eks half life 2 yter det bedre enn 6800gt.

 

Ingen tvil om at x850xtpe er det beste agp kortet men 6800gs for også meget gode kritikker + at det koster en høvding mindre enn det aller beste (når sistnevnte ikke er på tilbud da)

Lenke til kommentar
Har eg noen grunn å oppgradere mitt x800 xt pe ?

Vil det bli merkbart bedre?

5304607[/snapback]

 

Du finner en kort test hvor de kortene + geforce 6800 ultra sammenlignes her: http://www.theinquirer.net/?article=22894

Konklusjonen der er: "If you are a X800XT Platinum Edition owner it would be much better to wait for R520 the card that will really make the difference."

Endret av hwe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...