Gå til innhold

Blir crappy kvalitet med PS2 på 32" HDTV!Ny Kabel?


P-in-P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker du komposittkabel vil du få helt begredelig bilde uansett hvor god TV du måtte ha. S-VGA eller RGB kan hjelp noe, men PS2 er ikke laget for å skaleres opp på en 32". Det blir LEGO-grafikk fra morran til kveld.

I tillegg er ikke HD-ready noe garanti for at TV'n faktisk er noe tess. Det angir bare hvilken oppløsning den skal klare.. på sendinger som starter om et par år med mindre du kjøper HD-DVD spiller i løpet av neste år. Uansett er ofte LCD/Plasma fra fabrikk stilt inn for å se bra ut i butikk. Dvs du har altfor høy fargemetning og kontrast.

BYtt kabel og juster farger så blir det noe bedre, men en TV gjenskaper kun det den mottar: Dritt inn, dritt ut ;)

Lenke til kommentar

Tråden handler om PS2. Ikke Xbox360 eller PC. Han spør etter kabel og ikke en ny konsoll.

 

Til trådstarter: Jeg har også opplevd det her, kjøpte meg HDtv, men opplever at min gamle tv var mer mottagelig for "dårlige" signal som PS2'en leverer.

Jeg kjøpte meg S-video kabel til PS2'en, det hjalp betraktelig syns jeg. Det er jo verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
jupp. med en X360 tror jeg du vil få ganske lekkert bilde.

5301382[/snapback]

360 er lekkert. Men jeg synes PS2 er tålig bra på min HD TV også jeg etter jeg justerte den litt. Liker HDTV bildet ved bruk av PS2 bedre enn ved CRT 32" 100hrtz ws.

jeg bruker kompositt, men kanskje tven min er mer mottaglig for slike signaler. Vil ikke bruke en komponent inngang på ps2en når jeg har en 360/og xbox1 som fortjener det mer.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Takker for svar folkens! Jeg gikk til innkjøp av en RGB kabel i dag og det hjalp i allefall litt :thumbup:

 

Skarpheten har jeg på minimum både når jeg spiller PC- og playstationspill på den! Bildet fra PCen er sinnsykt bra og jeg bruker den nå til primærskjerm i stedet for BenQ FP937s+! Veldig behaglig å lese på!

 

Har forresten et par spørsmål til:

1. Er det vanlig at panelene i HDTVer har 1280*720 som nativ oppløsning og bare skalerer opp til 1366*768? Det er i allefall det som blir gjort her når jeg vil kjøre i 720p og da blir det nesten umulig å lese på forumet! Det er forsåvidt bare fint at den har en såpass kjent oppløsning som nativ oppløsning da flere spill støtter det :D

 

2. Vil en slik boks som du snakket om, 2mass, skalere oppløsningen bedre enn det TVen selv gjør eller blir det hipp som happ?

 

Edit: Leif

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Takker for svar folkens! Jeg gikk til innkjøp av en RGB kabel i dag og det hjalp i allefall litt :thumbup:

 

Skarpheten har jeg på minimum både når jeg spiller PC- og playstationspill på den! Bildet fra PCen er sinnsykt bra og jeg bruker den nå til primærskjerm i stedet for BenQ FP937s+! Veldig behaglig å lese på!

 

Har forresten et par spørsmål til:

1. Er det vanlig at panelene i HDTVer har 1280*720 som nativ oppløsning og bare skalerer opp til 1366*768? Det er i allefall det som blir gjort her når jeg vil kjøre i 720p og da blir det nesten umulig å lese på forumet! Det er forsåvidt bare fint at den har en såpass kjent oppløsning som nativ oppløsning da flere spill støtter det :D

 

2. Vil en slik boks som du snakket om, 2mass, skalere oppløsningen bedre enn det TVen selv gjør eller blir det hipp som happ?

 

Edit: Leif

5302625[/snapback]

 

 

Det vet jeg desverre ikke noe om..har ikke en sånn selv. se om du finner noen reviews av dem, kanskje du finner det der :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...