Gå til innhold

Kritikk av webside


Anbefalte innlegg

Jeg koder litt på en hjemmeside for spillet Blåblobben Toje og Det Grønne monsteret. Et spill som Skalden Studio AS startet utviklingen av for omtrent en måed siden. Dette er bare et ukes-prosjekt, i arbeidsuka (10.Klasse), men jeg syns det er bltt ganske fint, selv om den ikke er helt ferdig enda.

 

Har dere noen tips til forandringer og forbedringer på siden så haddet det vært fint:)

PS: Steinveggen bak menyen skal endres

 

Link: Blåblobben

IE-link: Blåbobben--IE

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, glemte å si at banneret er litt rart i IE.

 

Er litt sur på IE nå, fant ut at den ikke klarte å vise fargene i .png-filer riktig engang :cry:

Men IE klarte .gif, selv om det ikke ble like pent, derfor så har jeg satt .png-bildet i <comment></comment> så ikke IE ser det, og deretter brukt <!--[if IE]> for å vise .gif-filen for folk som bruker IE.

 

Dette gjør dessverre at siden ikke validerer da:/

Lenke til kommentar

Synes siden var pen og stilren jeg. Som du selv sier så passet kansje ikke den steinveggen så godt, men synes ellers at du har truffet godt på fargevalg. Regner med du blir å bygge på litt mer grafikk etterhvert når du har fått siden litt mer solid.

 

Ang hva du sier om banneret, har selv dette problemet i mange situasjoner.

 

Har selv valgt å komme rundt problemet ved å bruke .png hack i javascript. Er vel litt uheldig om leseren ikke har JS aktivert, men på de sidene jeg har valgt å gå for dette, er som oftest ikke myntet på utdaterte browsere eller familiemedlemmer som kjører IE på høyt sikkerhetsnivå.

 

Men det er vel kansje din? I såfall, se bort ifra det.

 

Synes da ellers at koden din er ryddig og gjennomtenkt, godt jobbet.

Lenke til kommentar
Synes siden var pen og stilren jeg. Som du selv sier så passet kansje ikke den steinveggen så godt, men synes ellers at du har truffet godt på fargevalg. Regner med du blir å bygge på litt mer grafikk etterhvert når du har fått siden litt mer solid.

 

Synes da ellers at koden din er ryddig og gjennomtenkt, godt jobbet.

5300799[/snapback]

 

Tusen Takk :D

 

Illustratoren i firmaet skal lage en annerledes bagrunn til menyen, så får vi håpe den blir bedre:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...