Gå til innhold

Komplett Notebook S260 til videoredigering?


Earendil

Anbefalte innlegg

Har ei vennine som skal kjøpe seg ei bærbar datamaskin. Ho skal bruke den primært til arbeid i Photoshop, Premiere og til småspeling av blant anna Sims og Roller Coaster Tycoon 2.

 

Ein av maskinene som ho har valt ut er denne:

http://www.komplett.no/k/config.asp?Config...ig.AllOptions=X

CPU: Pentium M 1,86 GHz

RAM: Kingston 1024 MB RAM, med 333 MHz

HDD: Samsung 80 GB SpinPoint

GPU: Innebygd i HK

 

 

Korleis kan denne maskina fungere til blant anna videoredigering, biletbehandling og liknande?

Biletbehandlinga blir ikkje særs tung, det er snakk om redigering av bilete på størrelse med A4 på 300 dpi. Det er vel maksstørrelse, så datamaskina treng ikkje bli tilpassa for biletredigering.

 

Kom gjerne med fleire forslag til datamaskinoppsett. :)

 

Edit: La til info om GPU.

Endret av Earendil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

For å fortsette min lille "skryt av s260-spree":

1.Har s260 selv og er meget fornøyd. Hvis du synes den bråker så installer patchen til viftekontrolleren, da er den iallefall totalt stillegående ved office/desktop-bruk.

2. Den funker overraskende bra til å spille med. GMA900 er milevis over forgjengeren extrem(ly bad) graphics 2, og funker til å spille selv relativt nye spill om man ikke vil ha alt på max osv(heller alt på low hvis det er helt nytt).. Sims burde den så absolutt takle etter min mening, kan man spille hl 2 på en cel 360 og integrert sis-grafikk(noe jeg så i går) så går iallefall komboen pentium-m/1024mb/gma900

3. Maskinen burde absolutt kunne takle typen 2d-oppg som du nevner her uten problem.

4. Hvis du velger å installere viftepatchen vil den samsung-hden være den enste støykilden ved office-bruk. Ikke ta meg feil her, den hden er veldig stillegående, men har en jevn susing som merkes om man sitter i et helt stilt rom. Det skal sies den ikke lager noe spes ekstra lyd når den faktisk jobber og i så måte er veldig stillegående.

EDIT:

5. Kjøp deg 8-cell batteri(du kommer ikke til å angre)

6.Max oppløsning på ekstern skjerm er 1600x1200

Endret av morgawr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...