Gå til innhold

TES: Nytt Bethesda-newsletter med eksklusivt innhold!


Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp et nytt newsletter fra Bethesda (issue 15.12.05) med masse herlig eksklusiv info og screens. Det er sikkert mange av dere som ikke har abonnert på dette som også vil se hva det er. Siden dette er gratis, ser jeg ikke noe problem i å poste det her.

 

Først tre herlige screens:

 

Screenshot 1

Screenshot 2

Screenshot 3

 

Det er også en developer diary inkludert. Den er skrevet av Brendan "Raptormeat" Anthony, som jobber med magi/fysikk i spillet.

 

http://bethsoft.com/newsletter/devdiary_12.15.05.html

 

Her er noen quotes jeg rett og slett måpte over:

 

Take my advice – lose the sword and replace it with a staff enchanted with a ranged spell. These babies act just like rocket launchers; when used, the caster holds the staff out in front of him/herself and hurls a powerful projectile out of the business end.
(sidenote: Havok physics + giant explosion + flaming skeletons = I love my job!)
Some of the cooler effects are only possible because of our graphics engine, which makes heavy use of pixel and vertex shaders to achieve some very images. The Chameleon spell, for instance, uses our awesome refraction special effect to render targets nearly invisible, like a block of clear walking ice or a cloaked Predator.

Og litt om deres nye "Script Effect" i editoren:

You could make a spell that changes the weather, or forces the target NPC to find a bed and go to sleep, or places a special item in the player’s inventory.

 

Her er screenshots fra developer diary:

 

Developer Diary Screenshot 1

Developer Diary Screenshot 2

Developer Diary Screenshot 3

Developer Diary Screenshot 4

Developer Diary Screenshot 5

 

Legg merke til at på det siste screenshot'et brenner alle de individuelle skjelettbitene som er spredd rundt! :dribble:

 

Inkludert var også et preview skrevet av Shacknews, som jeg ikke har sett før.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...)
Take my advice – lose the sword and replace it with a staff enchanted with a ranged spell. These babies act just like rocket launchers; when used, the caster holds the staff out in front of him/herself and hurls a powerful projectile out of the business end.

 

Og der har vi konseptet til min første character: Tim.

Lenke til kommentar
Many effects have gotten this treatment. Thanks to Havok physics, Paralysis, in addition to being a crippling tactical nightmare, is now also totally hilarious. Nothing says “step off” like freezing your opponent solid and watching him fall flat on his face!

 

Det skal jammen bli deilig med Havok physics i Oblivion. Det skaper så mange muligheter.

 

Bare tenk dere da HL2 physics (men bedre enn hl2) i et rollespill av svære dimensjoner. Hu hu hu hu dette blir så genialt :love:

Lenke til kommentar
Da kjører jeg dem først med xp inntil den windowsen (som jeg seff ikke husker navnet på) er mindre bugga.

5319968[/snapback]

Windows Vista. :) Koster nok en del, dog.

 

Edit: Fikset leif i tittelen på tråden.

5320052[/snapback]

Skal ikke kjøpe med en gang...venter til det har vært på markedet en stund...og hvem har sagt noe om å kjøpe? :tease:

Lenke til kommentar
I'm an enchanter, but you can call me ... Tim

(...)

5321496[/snapback]

 

30. EXT. WASTES. DAY.

The KNIGHTS are riding along the top of a ridge. The country is wild and inhospitable. Suddenly some of them see fire in the distance and ride towards it. As they approach they see ann impressive WIZARD figure striding around conjuring up fire from the ground and causing various bushes and branches to burst into flame.

 

ARTHUR: What manner of man are you that can conjure up fire without flint or tinder?

TIM: I am an enchanter.

    ARTHUR looks at BEDEVERE.

ARTHUR: By what name are you known?

TIM: There are some who call me Tim.

 

Jeg sitter her med manuset. :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...