Gå til innhold

filsystem krasjer? krasjer ved kopiering osv


SpkStrp

Anbefalte innlegg

Hei. (EDIT: HAR WIN XP)

Har følgende symptomer. Skal reinstallere alt på maskina (ironisk nok), men vil gjerne ha backup av en del viktigte filer først. Når jeg kopierer disse filene, så henger bare maskina seg plutselig (virker som om det er samme fil).

 

Jeg prøver å kjøre scamdisk (ok scandisk da), det går ok på C: men ikke på d: (krasjer i test 4 på 14%..) Her ligger også filene jeg vil ha backup av.

c: og d: ligger på fysisk samme disk.

 

Det som skaper meg hodebry er at jeg har softraidet to hardisker (som ikke har noe med c: og d: å gjøre fysisk), men heller ikke denne partisjonen får gjennomført scandisk.)

 

 

Lurer på om det skjedde etter at jeg prøvde benchmark på disken med sisandra, det klikket helt og ble aldri ferdig med testen, måtte slå av maskinen til slutt....

Lurer på om det kan ha med overklokken på cpu'en å gjøre. Kjører 2.6 på en 1.8 nortwood. Det merkelige er at alt har virket fint, selv fear kan spilles i timesvis uten protester.. .hmmf.. irriterende..

 

Prøver å kjøre recovery fra windows disken nå, uten at jeg tror det hjelper.

 

Noen som har noen andre forslag?

Endret av SpkStrp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om du kan ha problemer med ram. Det er jo nesten helt usansynlig at alle diskene dine skal lide av samme problem.

 

Men det er jo som du selv sier: Du har overklokket. Prøv å klokke ned til standard hastighet for CPU'en din og se om det ikke bedrer seg.

 

Det kan jo tenkes at du har et virus som herjer galning inne i maskinen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...