Gå til innhold

Hvordan få ut pinnene fra ATX kontakten?


Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med å ta ut pinnene på ATX kontakten?

Jeg har akkurat begynt og modde og får ikke ut pinnene, noen forslag?

Jeg er desperat etter å få ut de pinnene, har prøvd med pinuttager fra netshop, men den knakk i sammen, bortimot 200 kr. bortkastet (hater mva. og frakt) pinuttageren kostet 95 kr.

 

Som sagt, er det noen som kan hjelpe meg..? Pliis, helst noen med erfaring med dette.!!

 

TAkk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta en penn, demonter den og bruk hullet i enden av blekkhylsa til å dra ut!

5300490[/snapback]

Prøvde netopp dette selv, det gikk ikke :cry: Må fine noen andre penner å teste da, men det som gikk med litt makt da var å klippe av fjæra som var i penna og bøya den litt og presse pinnene innover. Så tok jeg et skrujern og dytta pinnen ut fra øversiden ;)

 

Men det spørs om du får pinnen inn igjen etterpå da :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har et sånt toolx verktøy beregnet til å ta ut ATX kontaktene, fant ut hvordan det virket i går med god hjelp fra DJ sonic.

kunne tatt å lagt ut en guide som viser hvordan med bilder.

 

Har prøvd binders, miniskrujern og masse annet selv, verktøyet beregnet til det er genialt i forhold!

 

gi et pip så kan jeg gjøre det senere i dag ;)

 

Petter

Lenke til kommentar

den enkleste billigste tekniken jeg fant for dette problemet var og ta to knappnåler med stort hode fra syskrinet til muttarn og slå tuppen hent flatt og og klippe av litt av spissen så de blir som en ekstremt tynn flatt treker fører en ned på hver side av pinnen i kontakten ( du kan se det er to tapper som stikker ut som motthaker) og Woollla den er løs

Endret av Nitrob
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...