Gå til innhold

Asus A8N-E erfaring?


jascko

Anbefalte innlegg

Er det noen som har

 

Asus A8N-E nForce4 S-939 ATX ,S-ATA,GbLAN,Lyd, Dual-DDR, PCIe ?

 

Har ikke funnet noen som har omtalt det kortet. Har lyst å vite hva slags erfaring folk har med det kortet. Jeg ser jo at Asus A8N-SLI deluxe/premium er mye omtalt og er klar over at det er kanon bra men hvis noen har A8N-E så skriv om din erfaring med det kortet. Har bestillt den selv. Hadde ikke behov for SLI så det ble A8N-E til slutt. Er det den beste korte hvis vi ser bort fra Asus sine SLI utgaver?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette kortet du mener?

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=16086

 

Ligger iallefall 4 brukererfaringer på det der. Ellers er det vel ganske trygt å kjøpe Asus hovedkort.

 

Om det er det beste ikke-SLI s939 kortet vet jeg ikke, men er nok ikke så langt fra. Har bygget maskin med A8V Deluxe og det var iallefall veldig bra.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Har ett sånt og virker ok.

Stabil og solid.

Noe støy fra chipsett vifta så viss den skal være lydløs så kan man sette på en passiv cooling med vifte blåsende på.

OBS. Hadde montert ett sånn passiv cooling men da jeg skulle montere ett nytt x700 kort med arctic cooling som tok mye plass måtte jeg fjerne zalman kjøleren fra chipsette og montere den originale igjen.

Har og hatt noe ustabilitetsproblem men det var når jeg kjørte nyeste beta bios.

Kan og anbefale A8N-VM CSM da den i tillegg har firewire, innebygd grafikk med dvi ,chipset uten vifte og bedre audio. Men går glipp av noen pci og pci z slotter++

 

Forum for A8N-E:

http://vip.asus.com/forum/bbs.aspx?board_i...SLanguage=en-us

velg motherboard så A8N-E fra nedtrekksmenyen.

 

Må vel sies å være ett trygt valg.

Endret av henny
Lenke til kommentar
Har dette hoved selv i stue pcn.. Fjellstabilt, absolutt å anbefalle...  Har byttet ut chipset viften med en zalman passiv kjøler (Det blir ikke varmt) i skrivende stund 27grader.. Er vel heller ikke den beste klokkeren, men min [email protected] storkoser seg...

Det er også god plass til et asus geforce6600GT med passiv kjølt nb..

Alt i alt et godt, stabilt kort...

5309476[/snapback]

 

 

Spørsmålet er om jeg får plass til mitt 7800GT?

Lenke til kommentar
Har bygget 2 maskiner med dette kortet, er ingen ting å klage på verken ytelsesmessig eller andre ting, bortsett fra chipset vifta. Bør bytte ut den, skal du unngå høye temperaturer og andre ulyder.

5310131[/snapback]

 

 

Hvilken vifte anbefalle du å bruke på det kortet? Noe som gir brukbar kjøling og ikke så veldig mye bråk?

Lenke til kommentar

kjører selv med zalman passiv kjøler og det fungere veldig bra([email protected]), blir riktignok varm men ser på det som et tegn på at den leder varmen bort;)

 

Aldri opplevd krasj av noe slag...

 

Klokket og testet maskin grundig før skifte av chip kjøler for å sjekke effekt før og etter, men tror jeg leste en plass at temp på mobo ikke er chip temp... vet noen om det?

 

Planslipte forresten kjøleren og da viste det seg at den hva langt fra i plan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...