Gå til innhold

En liten warrior på gang.... ?


Anbefalte innlegg

God aften godtfolk!

 

Har rukket å spille litt som mage og warlock men jeg lurer veldig på en sak :hmm: ! Kanskje jeg skal starte på nytt men som warrior.... meeeeeen.... hvordan er det egentlig å spille warrior. Hvordan er klassen når man kommer oppover i levels. Duger den, hva skjer når en lock caster masse dritt :innocent: på deg osv?

 

Kom igjen og hjelp meg litt her da folkens, gode og/eller dårlige sider. Virker fristende å ha stort sverd i hånd og bare kunne knuse på :D .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Det er jo ganske tøft(!) å være kriger. Du svinger med øksa og er brutal. Om du liker nærkamp kommer du til å like krigeren. Alle klasser skal jo egentlig duge til det de skal gjøre så ikke se på hvilken klasse som er bra og ikke. Ta den du synes er tøff/interessant.

Fordeler med å være kriger er at du tåler en god støyt, du kan stå lenge og bare ta imot slagene til motstanderen. Du kan drepe raskt. Du er ikke like avhengig av healing som mange andre klasser.

Ulemper med å være kriger er at du har ikke healing, om det skulle stå på helsa løs så er du avhengig av litt assistanse eller potions eller lignende. Om du har en motstander som angriper på avstand kan du få problemer fordi du må komme helt innpå fienden om du skal få inn noe skikkelig skade, såklart du har muligheten til å skade litt med pil&bue eller gevær...

 

Oppi noe høyere level er andre klasser avhengige av deg fordi du tåler mye så du kan brukes til å holde aggro slik at ikke noen andre med lav armor tar skade.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Heisann!

 

Det er jo ganske tøft(!) å være kriger. Du svinger med øksa og er brutal. Om du liker nærkamp kommer du til å like krigeren. Alle klasser skal jo egentlig duge til det de skal gjøre så ikke se på hvilken klasse som er bra og ikke. Ta den du synes er tøff/interessant.

Fordeler med å være kriger er at du tåler en god støyt, du kan stå lenge og bare ta imot slagene til motstanderen. Du kan drepe raskt. Du er ikke like avhengig av healing som mange andre klasser.

Ulemper med å være kriger er at du har ikke healing, om det skulle stå på helsa løs så er du avhengig av litt assistanse eller potions eller lignende. Om du har en motstander som angriper på avstand kan du få problemer fordi du må komme helt innpå fienden om du skal få inn noe skikkelig skade, såklart du har muligheten til å skade litt med pil&bue eller gevær...

 

Oppi noe høyere level er andre klasser avhengige av deg fordi du tåler mye så du kan brukes til å holde aggro slik at ikke noen andre med lav armor tar skade.

 

Lykke til!

5299166[/snapback]

 

 

Hadde du da heller gått for den mye omtalte og forhatte :) paladin? Både knuse/bråke og healing. Leste også at warrior skulle kunne ha ranged (muskedunder/piler). Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Holder på med en warrior selv, har gått for dual-wiel fordi det virker veldig gøy, eneste som irriterer meg av og til er at jeg ikke får brukt opp all ragen, den fosser jo inn. :grin:

 

EDIT: Ikke gå for paladin, du kommer ikke til å angre på warrior. Har selv spillt pala til 60, men det er bare kjedelig, du trenger jo bare trykke på en knapp en gang hver 30. sekund. Dessuten får du ofte /w av folk som vil ha deg med i grupper, synest det er litt stas jeg da...

Endret av X-tremeOverclocker
Lenke til kommentar

Paladin er ikke like gode til å sloss som krigere er, krigere er bedre enn paladin på akkurat sitt område. Paladin er mer for å ta vekk DoTs(damage over time-spells) og ikke for å holde aggro selv om de har armor til det.

 

Dual wielding vil si at du holder to våpen samtidig, akkurat som om du har en øks i hver hånd som du sloss med eller en øks og et sverd. Det lærer krigere på level 20.

Lenke til kommentar
Du bruker to ett-hånds våpen. Du kan ikke gjøre det før på lvl 20, men elsker å ha to våpen. Tror du muligens kan ha litt høyere dps også(?)

5299222[/snapback]

Hvordan man hånterer det er egentlig fra kriger til kriger da men husk på at krigere har mye armor så man dør ikke så kjapt. En magiker har lite med armor så om man kommer innpå en magiker så dør han ganske kjapt. Men en magiker's oppgave er å skade maksimalt med skade, så som sagt, det kommer an på hvordan man spiller karakterene.

Lenke til kommentar
Paladin er ikke like gode til å sloss som krigere er, krigere er bedre enn paladin på akkurat sitt område. Paladin er mer for å ta vekk DoTs(damage over time-spells) og ikke for å holde aggro selv om de har armor til det.

 

Dual wielding vil si at du holder to våpen samtidig, akkurat som om du har en øks i hver hånd som du sloss med eller en øks og et sverd. Det lærer krigere på level 20.

5299235[/snapback]

 

Betyr det at en paladin generelt vil være dårligere i kamp enn en warrior hvis vi tenker på det med å "banke og knuse":)?

Lenke til kommentar
Du bruker to ett-hånds våpen. Du kan ikke gjøre det før på lvl 20, men elsker å ha to våpen. Tror du muligens kan ha litt høyere dps også(?)

5299222[/snapback]

Hvordan man hånterer det er egentlig fra kriger til kriger da men husk på at krigere har mye armor så man dør ikke så kjapt. En magiker har lite med armor så om man kommer innpå en magiker så dør han ganske kjapt. Men en magiker's oppgave er å skade maksimalt med skade, så som sagt, det kommer an på hvordan man spiller karakterene.

5299251[/snapback]

 

 

Hva med ranged weapons og warrioren? Funker?

Lenke til kommentar
Warrior kan bruke gevær og pil og bue, men det er mest for å dra til seg mobs. Du skader ikke no spessielt mye med den. :)

5299277[/snapback]

 

...og crossbow. Brukes ikke til annet enn å pulle mobs og gjøre skade på avstand når du må det (Shazzrah i Molten Core er mitt eneste eksempel...)

5299687[/snapback]

Onyxia i fase 2 :D

Lenke til kommentar

Ta warrior, ikke paladin :) Har spilt en pally til lvl 26, var greit nok, men er mye mer morro med warrior, er liksom mye mer man kan gjøre som warrior. Som paladin trengte jeg bare å refreshe seals en gang iblant og blessing hvert femte minutt.

 

Har en lvl 20+ warrior nå, mye mer morro :)

Lenke til kommentar
Jeg har nå levlet en Rogue til 60 og en warlock i 57, har også tenkt tanken på Warrior. Virker som en morsom klasse endgame PvP og PvE messig :)

5300763[/snapback]

 

 

Høres nesten ut som om jeg kan konkludere med at warrior ikke er så hjelpeløs man nesten får inntrykk av i endel forum da. Hmm.. Men ranged mot andre klasser. Hvor mye tar en pil/skudd på en karakter når man er litt oppe i levels?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...