Gå til innhold

Merkelig lyder i headsettet


Zanto

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et ganske så snedig problem. Det er veldig vrient å egentlig forklare hva jeg opplever, men jeg skal prøve så godt jeg bare kan. Er det noe dere lurer på så fyr løs. Jeg svarer mer enn gjerne på spørsmål, hvis det kan hjelpe til og løse problemet mitt.

 

Når jeg sitter og surfer, driver i Windows, chatter o.l og det ikke er noen annen lyd i bakgrunnen, kommer det en slags skarp skurring i headsettet. Har testet flere headsett, så problemet ligger ikke der. Jeg kan skru ned alt av lydvolum, allikevel forekommer lyden. Den er akkurat passe høy til at den er utrolig irriterende. Jeg fatter ikke hva det kan være. Noen her som har noen gode forslag? Hva kan være aglt? Må lydkortet byttes ut, hjelper det om jeg oppdaterer drivere, eller er det noe feil med selve utgangen. Jeg hadde dette problemt både før og etter formatering. Lydkortet er Realtek AC'97. Har du forslag til noe som kan hjelpe, så vennligst skriv det her. Jeg er desperat. Takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må jo være noen her som har en anelse om hva problemet kan være? Den merkelige lyden høres ikke hele tiden, men kommer som oftest når nye sider på nettet vises o.l. Kunne det ha hjulpoet å oppdatere lydkortet? Eller er det rett og slett ødelagt slik at jeg må kjøpe nytt? Hjelp, noen!

Lenke til kommentar

Er nok stråling fra skjermkort og andre komponenter i maskinen som du hører.

Dette kommer av alt for dårlig skjermet lydkort. AC97 er ikke akkurat et lydkort heller da, snarere en alt i ett IC produsenter lodder på hovedkortet for å kunne gjengi noe i nærheten av den lyden PC'en spiller av.

Sikkert greit på et kontor for å ha noe bakgrunnsmusikk.

Du kommer vel knapt unna Creative om du skal ha lyd helt innpå ørene uten særlig støy til en rimelig penge.

En bonus er at et lydkort med EAX eller annen prosessor også vil frigjøre litt CPUkraft til annet bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...