Gå til innhold

hvordan få best lydkvalitet fra pcen til stereoen?


Anbefalte innlegg

Jeg har kobla pcen til stereoanlegget mitt ved hjelp av en helt vanlig RCA til 3.5 mm minijack plugg. Vet ikke om dette er den beste løsningen og jeg lurer på om det er andre koblings alternativ. Har sett her på forumet at noen snakker om analoge og digitale utganger/innganger. men er ikke helt med. jeg lurer på hva som er forskjellen på analog å digital lyd.. hører på musikk i stereo. og vil ha best mulig lydkvalitet ut i fra d jeg kan få..

 

 

lydkort: Creative Audigy 2 zs

Stereoforsterker: Pioneer A-209R ( drittsvak forsterker egentlig, men leverer bra lyd med mine B&W høyttalere. med equalizeren min blir d noen ekstra watt :)

 

Så jeg håper på mange svar siden jeg er forholdsvis noob på lyd og sånn men vet at det er flere måter å forbedre lydkvaliteten på mange ting..

 

mvh: Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et eller annet sted på grensen vil du bli NØDT til å konvertere lyden til analogt, det beste stedet for deg å gjøre dette vil være der du har den beste D/A converteren. (digital/Analog converter) I ditt tilfelle er det 99% sikkert i din forsterker. Det vil derfor være mest hensiktsmessing for deg (og 90% av alle andre forumbrukere) å overføre lyden digitalt.

 

Vet ikke hvilke digitale innganger ampen din har, men det finner du fort ut :)

er vel enten coax eller S/PDIF. Da kjøper du en slik kabel (kjøp billigste kabel du finner som er skjermet, uansett hva selger måtte si er de dønn like på lyd...)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...