Gå til innhold

Musikk i Movie Maker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
Har jobba litt med moviemaker, ja.

 

On topic: Man høyreklikker på lyden til selve filmen og så på "Mute".

 

Mvh. Marius E

5298822[/snapback]

 

HJELP!

 

13-ÅRING SOM ER NYBEGYNNER HER!

Hei, du marius, jeg har også jobba en del i MM og kunne trenge litt hjelp, hvis du kan hjelpe meg. jeg synes MM er et altfor svakt program, og det krasjer for ofte. Men før jeg går inn på det vil jeg spørre om en ting: På tidslinja står det "lyd/musikk" og et annet sted står det "lyd". er det mulig å legge på to lydspor uten om den lyden som hører til filmen? (hvis man har et filmklipp uten lyd, går det da?) :hmm:

Uansett så er jeg på jakt etter et nytt program! Jeg har hørt om flere ulike, og prøvd POWER DIRECTOR 3 (det var litt få muligheter og virket litt for gammelt) OG HAR HØRT OM "jahshaka" eller noe. sikkert mange fine programmer, men her kommer det STORE problemet: :ermm:

 

Jeg bruker ikke MM så mye til film, (jo av og til) men jeg er veldig interessert i animasjon, og bruker primitive metoder som ofte er for dårlige. Håper du tar deg tid til å lese, for jeg er ganske desperat!

 

jeg bruker BL.A. webcamera og plastelina, og det funker fint, bortdett fra at man får 389 filmklipp på 0.17 sek. nede på tidslinja og at programmet krasjer med en gang. Jeg vet jo at MM ikke er beregnet på dette her..! :blush: Den andre metoden ser lekrere ut, men er mye vankeligere å få til, nemlig PAINT. (også et ræva program egentlig) jeg begynner å få taket på det nå, men det er et program som er vanskelig å bruke på denne måten, og det er ikke rom for å feile. drømmer om å få jobb i DISNEYTOON STUDIO eller PIXAR, men spørsmålet mitt er egentlig om du har noen råd? vet du om noen animasjonsprogram?

 

TUSEN TAKK FOR EVT. HELP!

Lenke til kommentar

Til animasjon kan du bruke flash eller noe, (www.adobe.com)

 

Til film finnes det mange alternativer til moviemaker (som rett og slett suger) men dog tilvanlig ikke gratis.

 

Personlig bruker jeg ett program som heter Sony Vegas 7.0 det er ett veldig avansert program, men som tar litt tid å sette seg inn i og det koster mye penger hvis man skal kjøpe det. :p

 

Det finnes og ett veldig bra program som heter Adobe Autition (www.adobe.com) bruker det ikke selv, men kjenner flere som gjør det.

 

Og for de litt mer nybegynnerene finnes jo alltid Pinnacle, bra men litt mindre avansert enn Vegas.

 

Bare spørr hvis det er no!

 

/yaricks :)

 

 

EDIT: stryk det som står øverst, tenkte på annen animasjon.! ;)

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar
På tidslinja står det "lyd/musikk" og et annet sted står det "lyd". er det mulig å legge på to lydspor uten om den lyden som hører til filmen? (hvis man har et filmklipp uten lyd, går det da?)
Nei. Du kan leggje til berre eitt ekstra lydspor. Sjølv om ein har filmklipp utan lyd so kan ein ikkje leggje til lyd til sporet «Lyd», då det berre er for lyd som er ein del av filmklipp.

 

Uansett så er jeg på jakt etter et nytt program!
Sjå annonseringstråden Oversikt over redigeringsprogram i dette forumet.

 

jeg bruker BL.A. webcamera og plastelina, og det funker fint, bortdett fra a man får 389 filmklipp på 0.17 sek. nede på tidslinja og at programmet krasjer med en gang. Jeg vet jo at MM ikke er beregnet på dette her..!  :blush:
Det finst eigne progam for stop motion animation. Ein del er lista opp her. Vil tru at alle saman gjer ein mogelegheit for å setje saman ei rekkje stillbilete til ei videofil, og dei fleste av dei gjer ein mogelegheit for å lagre bilete frå t.d. webkamera (før ein lager ei videofil av dei).

 

den andre metoden ser lekrere ut, men er mye vankeligere å få til, nemlig PAINT. (også et ræva program egentlig) jeg begynner å få taket på det  nå, men det er et program som er vanskelig å bruke på denne måten, og det er ikke rom for å feile. drømmer om å få jobb i DISNEYTOON STUDIO eller PIXAR, men spørsmålet mitt er egentlig om du har noen råd? vet du om noen animasjonsprogram?
Meiner du å lage kvart bilete i Paint? Å bruke eit anna biletredigeringsprogram kan kanskje lette jobben din. To gratisalternativ er Paint.NET og Gimp.

 

Er litt usikker på dette, men eg trur Pixar bruker andre metodar, nærare bestemt 3D-animasjon. Det finst gratisprogram for dette, som Anim8or og Blender, men ver klar over at det vil ta mykje arbeid å verte dyktig i dette.

 

Og eit lite tips til slutt: Neste gong, ikkje bruk ein tråd som er eit år gamal når mesteparten av det du lurer på ikkje har noko med det opprinnelege temaet i tråden å gjere. Lag heller ein ny.

Det finnes og ett veldig bra program som heter Adobe Autition (www.adobe.com) bruker det ikke selv, men kjenner flere som gjør det.
Audition er eit program for lydredigering, ikkje videoredigering. Endret av incanus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...