Gå til innhold

4 windows på boot menyen. hvordan fjerne de gamle?


Source

Anbefalte innlegg

Har 3 windowser jeg ikke bruker på boot menyen. Har formatert noen av diskene, men er noen jeg ikke kan formatere pga masse ting jeg trenger på dem som tar alt for stor plass til jeg at jeg får lagt over på cd'r osv. Har slettet alle spor av Windows på de diskene, men de er fortsatt på boot menyen.

 

Er det noen måte å slette disse på uten å formatere disk'n?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høyreklikk Min Datamaskin - Egenskaper - Avansert - Oppstart og Gjenoppretting [instillinger] - Velg operativsystem som skal startes opp og ta vekk haken på Tiden operativsystemlisten skal vises.

5310824[/snapback]

 

Dette fjerner vel strengt tatt bare "timeouten" Om han så installerer en ny versjon av windows senere vil fortsatt de gamle ligge i listen. Ville derfor sjølv ha endret dette i C:\boot.ini

Lenke til kommentar

Ja en kan også gå inn på boot.ini og fjerne de windows oppstartene som ikke lenger er nødvendig.

 

Gjør følgende:

Trykk Start - Kjør - Skriv inn notepad - Fil - Åpne - Browse til c: - skriv inn Boot.ini i filnavn feltet - åpne.

Boot.ini vil nå åpnes, trykk Fil - Lagre som - Boot.backup - Lagre. Dette for at en har backup om en gjør en feil.

Gjør første prosess igjen og fjern de windows oppstarts alternativene en ikke skal ha.

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...