Gå til innhold

Endring av prioritetsklasse for prosess


Troxx

Anbefalte innlegg

Jeg bruker dette ganske mye, men advarselen som dukker opp: "dette kan medføre ...ditt og datt og et ustabilt system", er litt kjip. Har aldri merket noe til dette selv.

 

Jeg bruker dette for å kunne høre musikk/surfe/skrive samtidig som jeg f.eks. konverterer en DV-kassett til divx.

 

Hva går galt?

Når går det galt?

Hvorfor går det galt?

Hvor går det galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bruker dette ganske mye, men advarselen som dukker opp: "dette kan medføre ...ditt og datt og et ustabilt system", er litt kjip. Har aldri merket noe til dette selv.

 

Jeg bruker dette for å kunne høre musikk/surfe/skrive samtidig som jeg f.eks. konverterer en DV-kassett til divx.

 

Hva går galt?

Når går det galt?

Hvorfor går det galt?

Hvor går det galt?

5298298[/snapback]

 

Dette jeg svarer nå er ikke fakta, men sånn jeg tror det er:

 

Hva går galt?

 

Når du skifter prioritet på en prosess så kan det føre til at prosessen kan gjøre at maskinen henger seg for eksempel, for at f.eks prosessen bruker for mye av prosess fordelingen(?)

 

Når går det galt?

 

Det går vel galt når du gjør noe som gjør at prosessen lir ustabil. og kan feile, for eksempel at du setter på et ennet program.

 

Hvorfor går det galt?

 

Det går galt fordi prosessen får for eksempel for lite av systemkraften din(?) Så den klikker eller blir ustabil

 

Hvor går det galt?

 

Det går galt der hvor du endret prosess prioriteten, eller hvis du har satt opp prioriteten på en prosess så kan det være at en annen prosess ikke har fått det den trenger av systemet ditt

 

Dette er det JEG tror, det kan godt være at mye av det her er feil.

Lenke til kommentar
Jeg bruker dette ganske mye, men advarselen som dukker opp: "dette kan medføre ...ditt og datt og et ustabilt system", er litt kjip. Har aldri merket noe til dette selv.

 

Jeg bruker dette for å kunne høre musikk/surfe/skrive samtidig som jeg f.eks. konverterer en DV-kassett til divx.

 

Hva går galt?

Når går det galt?

Hvorfor går det galt?

Hvor går det galt?

5298298[/snapback]

 

Dette jeg svarer nå er ikke fakta, men sånn jeg tror det er:

 

Hva går galt?

 

Når du skifter prioritet på en prosess så kan det føre til at prosessen kan gjøre at maskinen henger seg for eksempel, for at f.eks prosessen bruker for mye av prosess fordelingen(?)

 

 

Du kan like godt spørre hvorfor Windows advarer deg to ganger når du prøver å få se hva som ligger under f.eks. "C:\WINNT" eller hvorfor den alltid spør deg om du er sikker hvis du gjør noe som helst.

Meldingen jeg får når jeg prøver å endre prioriteten til en prosess noe lyder nøyaktig:

 

"WARNING: Changing the priority class of this process may cause undesired results including system instability. Are you sure you want to change the priority class?"

 

Det at systemet kan krasje fordi du setter en vilkårlig prosess sin prioritet høyere/lavere er bare tull, hvis noen er uenige får de komme med en god grunn til hvorfor. Det er rett og slett ikke noen grunn til at hele systemet skal kunne krasje fordi en prosess får mer/mindre CPU-tid enn resten av systemet.

 

Det er heller et spørsmål om hvordan meldingen tolkes, "undesired results" kan du jo selvsagt få - hvis en bruker som ikke aner hva han gjør driver og endrer alle prioritetene som er mulig å endre vil han muligens ikke bli fornøyd etterpå. "System instability" kan jo også tolkes at det ikke er snakk om at Windows sin kernel faktisk krasjer men at systemet ikke fungerer slik du forventer.

Sistenevnte er spesielt aktuelt hvis du bruker Windows til real-time prosesser, dvs. programmer som kunne kjøres på en bestemt hastighet ellers vil ikke programmet jobbe raskt nok til å håndtere den vilkårlige oppgaven det driver med, f.eks. det å styre en ekstern mekanisk/elektrisk enhet som tar avgjørelser basert på informasjon programmet må behandle i tide.

 

Grunnen til at denne meldingen kommer opp er fordi den er et produkt av hele Windows design-filosofien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...